Kip broeds...

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
frankip
Berichten: 2969
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Kip broeds...

Berichtdoor frankip » 11 apr 2024 19:06

Oke , dan zal je van mij niks meer horen. Al de vragen die je stelt , daar had je de antwoorden meervoudig op dit forum , en in de faq kunnen lezen. Vind het alleen heel jammer dat levende dieren de dupe worden.

Gebruikersavatar
Kippenboerke4
Berichten: 238
Lid geworden op: 14 dec 2023 10:48
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kip broeds...

Berichtdoor Kippenboerke4 » 11 apr 2024 19:18

De dieren worden geen dupe, ik verzorg ze goed hoor.En ik probeer toe te passen wat ik hier te lezen krijg anders stel ik die vraag niet hoor.En zo halsoverkop reageren dat je niets meer zal laten horen is ook niet nodig ze.
Ik verexcuseer me wel gewoon.
Dus hier mijn excuses.
En als ik nu een kind ben zou er dan nog zo gereageert worden?
Het vorigbericht van mij was niet aanvallend bedoelt.

frankip
Berichten: 2969
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Kip broeds...

Berichtdoor frankip » 11 apr 2024 19:26

We zullen zien hoe t afloopt.

MilMol
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 apr 2019 17:54
Land: Hongarije
M/V: V

Re: Kip broeds...

Berichtdoor MilMol » 11 apr 2024 21:12

Ik wil je ook helemaal niet ontmoedigen, maar het komt op mij gewoon allemaal wat ondoordacht over. Je hebt net een bloedluizenplaag moeten bestrijden. De kans dat die plaag volledig is bedwongen is bijkans nul.
En nu wil je een hen eieren uit laten broeden in hetzelfde kippenhok als waarin waarschijnlijk nog bloedluizen rondscharrelen, die waarschijnlijk allemaal bovenop dat hennetje zullen kruipen om zich tegoed te doen aan haar bloed. Dat arme beest is gewoon de pineut, om nog maar niet te spreken van die arme kuikens.

Waarom niet even wachten op haar volgende broedsheid en in de tussentijd alle bloedluizen uitroeien en een mooi broedhok in elkaar zetten, zodat je straks kunt genieten van een stel gezonde kuikens?

Iedereen hier wil je helpen, maar volgens mij denk je onvoldoende goed na over de consequenties van je keuzes en beslissingen. Het zijn wel levende wezens hè…

Pearlsofpassion
Berichten: 4380
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kip broeds...

Berichtdoor Pearlsofpassion » 11 apr 2024 21:36

Je hebt ook nog maar net kippen. Dat ging al niet van een leien dakje. Je hebt nog geen spat ervaring.
Moet je dan meteen van het eerste jaar alweer kuikens? Waarom geen jaartje wachten. Dan heb je mooie opvolging van leeftijd en weer jonge, goede leggers als de huidige iets minder hevig gaan leggen.

Heb je al nagedacht wat je met de haantjes gaat doen?


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten