Kuikens overtijd..HELPPP

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
StarX
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2024 12:34
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kuikens overtijd..HELPPP

Berichtdoor StarX » 04 mei 2024 05:11

StarX schreef:Hey medekippenliefhebbers!

Ik heb nu mijn eerste broed in de broedmachine en het is dag 21 en er is geen schaaltje aangepikt of gepiep..gisteren was er in een eitje beweging aanwezig. De broedmachine staat op 37,8 graden Celcius. Ik heb de dag van de eieren inleggen geteld als dag 0. Het zijn 10 brahma eieren. Moet ik me zorgen maken of een actie ondernemen, want help gestresste kippenmama hier!! :crazyeyes:


Nou, zit ik hier beneden door slaapproblemen en de kleine slaapt overal doorheen…totdat hij de magnetron hoort, heb hem er maar even bij gepakt, schreeuwt niet als bij me zit (krijgt vanaaf een andere brahma) heb hem eens goed bekeken, en hij is compleet. En ook wel heel erg knap! Hoop stiekem eigenlijk dat het een hen is, want alle hennen in mijn broed zouden voor een kennis zijn, waar ze vrij rond mogen lopen en een eigen schuur hebben. Zijn Brahma’s zijn erg oud geworden, heeft nog 1 oude en toen nog 2 jonge hennen en 1 jonge haan bijgekocht voor dr, maar ze had altijd wel een royale toom. Ikzelf kan geen Brahma’s houden door hun grootte, heb zelf 4 zijdehoenders en een afvalbakkie die ik 3 jaar geleden gekregen heb

Pearlsofpassion
Berichten: 4420
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kuikens overtijd..HELPPP

Berichtdoor Pearlsofpassion » 04 mei 2024 08:13

Welke kleurslag is het? Misschien zie je het reeds bij de geboorte...

Gebruikersavatar
Kippenboerke4
Berichten: 272
Lid geworden op: 14 dec 2023 10:48
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kuikens overtijd..HELPPP

Berichtdoor Kippenboerke4 » 04 mei 2024 08:36

danielb schreef:ben wel benieuwd naar hoe lang de kuikens leven die zo laat uitkomen.
mijn ervaring is :
tot dag 22 is zowiezo geen probleem.
dag 23 wel als de andere kuikens al 1 of 2 dagen eerder zijn uitgekomen.
vanaf 24 dagen of langer,dan gaan de kuikens meestal geen lang leven tegemoet.
zoveelste meer dagen het heeft geduurd voordat de kuikens uitkomen,zoveelste zwakker zullen hun organen zijn.


Oei en mijn kuikens zijn op dag 25 en 26 geboren.

frankip
Berichten: 3008
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Kuikens overtijd..HELPPP

Berichtdoor frankip » 04 mei 2024 18:42

StarX schreef:
Pearlsofpassion schreef:Ah kijk, toch dan. :duimop:

Probeer je er zo snel mogelijk een ander eendagskuiken bij te zetten? Of meerdere, dat mag ook natuurlijk..

Tuurlijk! Ben er al mee bezig, en over een paar dagen komen mijn natuur broed kalkoenen uit, maar er komt zowieso nog 1 of meerdere brahmaatjes bij!

Je zegt dat je geen plaats hebt voor Brahma `s , maar je hebt wel kalkoenen ?die zijn toch nog een maatje groter ?

StarX
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2024 12:34
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kuikens overtijd..HELPPP

Berichtdoor StarX » 04 mei 2024 18:47

frankip schreef:
StarX schreef:
Pearlsofpassion schreef:Ah kijk, toch dan. :duimop:

Probeer je er zo snel mogelijk een ander eendagskuiken bij te zetten? Of meerdere, dat mag ook natuurlijk..

Tuurlijk! Ben er al mee bezig, en over een paar dagen komen mijn natuur broed kalkoenen uit, maar er komt zowieso nog 1 of meerdere brahmaatjes bij!

Je zegt dat je geen plaats hebt voor Brahma `s , maar je hebt wel kalkoenen ?die zijn toch nog een maatje groter ?


De kalkoenen worden uitgebroed door mijn broedse zijdehoender, en gaan uiteindelijk naar mijn vrijwilligerswerk; de kinderboerderij :duimop:

frankip
Berichten: 3008
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Kuikens overtijd..HELPPP

Berichtdoor frankip » 04 mei 2024 19:02

:duimop:


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 10 gasten