Seksen van kuikens

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Famke
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2007 19:46
Land:
M/V: V
Locatie: Friesland

Berichtdoor Famke » 10 mei 2007 13:33

Hoe zit het met het sexen van Maranskuikens? heb geluk gehad een paar broedeieren te verkrijgen, waarvan vandaag in ek geval 1 kuiken is uitgekropen, een ander ei is aangepikt. Doe je dit n.a.v. de vleugels of op kleur?

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 10 mei 2007 17:59

Famke schreef:Hoe zit het met het sexen van Maranskuikens? heb geluk gehad een paar broedeieren te verkrijgen, waarvan vandaag in ek geval 1 kuiken is uitgekropen, een ander ei is aangepikt. Doe je dit n.a.v. de vleugels of op kleur?

als ze twee weken oud zijn, hebben de hennetjes een langere staart dan de haantjes.

Famke
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2007 19:46
Land:
M/V: V
Locatie: Friesland

Berichtdoor Famke » 22 mei 2007 15:42

Heeft effe geduurd (pc-perikelen), maar ik zie nu inderdaad een aantal kuikens met een staartje en een paar met een "rond kontje"... Vorige week zijn de laatste twee kuikens geboren, nu 5 marans-kuikens! Zal binnenkort wat foto's proberen te maken, ze zijn nl. watervlug. Vandaag de ren "versterkt" met extra gaas, ze hadden doorgekregen dat ze via mam's rug eruit konden komen, en onder het deurtje weer terug.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 22 mei 2007 16:01

Famke schreef:Heeft effe geduurd (pc-perikelen), maar ik zie nu inderdaad een aantal kuikens met een staartje en een paar met een "rond kontje"... Vorige week zijn de laatste twee kuikens geboren, nu 5 marans-kuikens! Zal binnenkort wat foto's proberen te maken, ze zijn nl. watervlug. Vandaag de ren "versterkt" met extra gaas, ze hadden doorgekregen dat ze via mam's rug eruit konden komen, en onder het deurtje weer terug.

..niet erg..
dus dus kuikentjes met de staartjes zijn hennetjes...
veel plezier met het grut

Famke
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2007 19:46
Land:
M/V: V
Locatie: Friesland

Berichtdoor Famke » 22 mei 2007 16:17

Dank je Gonda, heb van de twee weken oude kuikens twee haantjes en 1 hen, van de kuikens van vorige week meen ik de aanzet van een staartje te zien... nog een weekje geduld dus!

Mocht iemand interesse hebben in een haantje?? Roodkoperzwart, raszuiver, maar niet geringd, zal nog foto's maken van de ouderdieren (deze zijn wel geringd)!

Gebruikersavatar
Anjab_2007
Berichten: 340
Lid geworden op: 15 sep 2007 23:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: hoogerheide

Berichtdoor Anjab_2007 » 10 dec 2007 19:25

als ik dit lees dacht ik An je bent goed bezig , totdat ik vrijdag gebeld werd door een kennis , waar ik in augustus 3 brahma's had gegeven , hennen dacht ik , nou ja ik was er van overtuigd dat, dat ze waren vol in de veren al, lange staarten, in verschillende kleuren dus daar kon ik niets aan zien .

ZIJN het allemaal hanen pffff
maar gelukkig had ik die nog niet , grijnzzz van de 30 kuikens zijn het er 20 haan .
maar ja dat heb je wel eens denk zitten pracht exemplaren bij , die hou ik zeker.

groetjes Anja

NvB
Berichten: 761
Lid geworden op: 12 okt 2007 18:08
Land: Belgie
M/V: M

Berichtdoor NvB » 10 dec 2007 20:25

Ik heb dit ook nu nog maar gelezen, en de sex-methode groep 3 klopt als een bus!! We hebben een Zilverbrakelhaan (donkere poten) bij de 2 sussex hennen (lichte poten) en er is er 1 met lichte poten, de haan en 5 met donkere poten, de hennen. Nu zijn ze al 6 maand oud, en het klopt dus!

Maar bij dezelfde kruising is er ook iets met de ogen: de haan heeft zwarte pupillen en geel errond en de hennen hebben allemaal zwarte ogen? Komt dit ook van brakel (donkere ogen, haan) en sussex ('gele' ogen, hen)??

Gebruikersavatar
Ju
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 okt 2007 12:50
Land:
M/V: V
Locatie: Garmerwolde

Berichtdoor Ju » 23 feb 2008 21:48

Hoe zit het met het sexen van zijdehoen-kuikens?

Ik heb vandaag 4 kleintjes gekregen, wil heel graag weten of het hennetjes en/of haantjes zijn...

DaMissi

Cochin kriel kuikens

Berichtdoor DaMissi » 09 mar 2008 16:33

hallo,

Wij hebben 2 cochin kriel kuikens van bijna 4 weken oud. Hoe kan ik precies het verschil zien tussen eventueel een hennetje en een haantje?
Het is nog niet helemaal duidelijk welke kleurslagen het zijn.
We hebben namelijk bevruchte eieren gekocht en die onder onze broedse Sebright hennen gelegd.
Ik hoop op jullie hulp, want we willen graag weten of er een haantje bij zit, want die gaat dan weg...

groetjes

Gebruikersavatar
paddywack
Berichten: 1460
Lid geworden op: 16 mei 2010 13:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor paddywack » 12 apr 2011 18:02

Is het waar dat de donkere tarwe cochin kriel kuikens hanen zijn? Duidelijke uitleg trouwens! (sorry voor een oude topic weer boven e halen :oops:)


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten