Mijn eerste kippenhok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor Isabel » 10 apr 2018 14:52

Geniet van het mooie groepje! :duimop:

VanHondTotKip
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jan 2018 17:24
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor VanHondTotKip » 21 apr 2018 11:32

Nou de kippen zijn eindelijk gewend aan hun hok en overdekte ren en lopen er trots in de rondte.

De open ren vonden ze nog spannender. De ren is van boven open en ik deed de deur naar de open ren alleen open als ik erbij was in verband met mn jagende katten. Inmiddels zijn ze genoeg gegroeid dat mn katten ze met rust laten en mogen ze de hele dag in de ren.

Donderdag ben ik een dagje met een vriendin weg geweest. In de ochtend alle kippen nog hallo gezegd en dat ik voor het eten terug kwam liep er 1 mank :cry: Alles na gekeken maar de poot lijkt niet gebroken en ik zie geen afwijkingen vergeleken haar andere poot of de poten van de andere kippen. DA geeft telefonisch al aan er niet veel aan te kunnen doen en raad aan het weekend af te wachten. Vind haar zo zielig.. hebben jullie tips? Ik til haar 3 keer per dag naar het water en voer. De andere kippen doen niet gemeen tegen haar (overdag iig niet)

De andere 4 kippen groeien als kool! Ze hebben in de open ren vlak naast het zandbad een badplaats gemaakt in de zwarte aarde :gutgut: af en toe zijn ze hartstikke vies maar ze kijken er blij bij dus het zal wel goed zijn.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten