Schoonmaken

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
VanHondTotKip
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jan 2018 17:24
Land: Nederland
M/V: V

Schoonmaken

Berichtdoor VanHondTotKip » 20 mei 2018 07:49

Hoi!

Ik ben benieuwd hoe anderen hun hok en een schoon houden.

Ik heb een nachthok, overdekte ren met beton ondergrond en een open ren met aarde.

Het nachthok haal ik 2x per week met een handschoen de poepjes eruit. Soms wat extra maar de onderste laag blijft liggen (Op de grote schoonmaak per kwartaal na.

De overdekte ren heeft een beton/ zand ondergrond. Die hark ik aan en zand wordt met de grote schoonmaak vervangen.

Maar de open ren met aarde weet ik niet zo goed hoe ik dat moet doen. Nu hark ik het aan maar de poepjes worden dan met de grond gehusseld, met het zand haal ik ze eruit. Hoe hou je dit goed schoon?

Groetjes Paulina en de bonte Brahmas.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Schoonmaken

Berichtdoor Trea » 21 mei 2018 00:14

Ik begrijp dat je vooral de open ren lastig vind. Bij mij zitten er 6 minikipjes op ca 15m2 en ze mogen overdag ook vaak los in de tuin.

De ren hark ik en keer per week om poepjes weg te halen als het droog is. Als het regent zijn ze snel verdwenen in de grond.

Ook al mogen ze veel los. De grond wordt na een jaar toch wel vies. Daarom schraap/schep ik de bovenlaag een keer per jaar wat af en breng ik nieuwe grond op.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten