Automatische deurtjes voor kippenhok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
honkoop
Berichten: 9593
Lid geworden op: 14 mei 2004 21:12
Land:
M/V: V
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor honkoop » 15 jan 2008 22:00

Vandaag mijn nieuwe opener gehad, deze gaat wel op het lichtnet dus ben benieuwd.
Zit helaas geen gebruiksaanwijzing bij, waar ik wat moet aansluiten :? :roll: :?
Beetje jammer, moet dus even puzzelen. ;)

Gebruikersavatar
honkoop
Berichten: 9593
Lid geworden op: 14 mei 2004 21:12
Land:
M/V: V
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor honkoop » 25 jan 2008 08:06

Nou hij hangt inmiddels al een paar dagen en gaad dus goed. Hij hangt nu buiten het hok en ben dus benieuwd of deze het dus langer uithoudt. ;)

Dorien
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:25
Land: Belgie
M/V: V

Re: Automatische deurtjes voor kippenhok

Berichtdoor Dorien » 15 mar 2012 12:37

Hey allen,
ik ben van plan om ook zo een hokopener aan te schaffen, wij hebben nl bezoek gehad van een roofdier waardoor wij nu geen enkel kipje meer hebben.
Ik heb het zitten bekijken op schuko.nl en het lijkt me interessant, maar ik denk ook dat het handiger is indien je het regelt met de lichtsensor.
Mijn vraag is dan eigenlijk of je die tijdklok er dan bij moet kopen, want op zich zou ik die dan toch niet nodig hebben?
Ja ik ben niet erg technisch ingesteld en zat te denken van wat als je die hier of daar toch nog ergens tussen moet plaatsen :-) dus vraag ik het liever zodat ik dan alles ineens zou kunnen bestellen.

En dan kunnen we weer kipjes aanschaffen :-)

Gebruikersavatar
honkoop
Berichten: 9593
Lid geworden op: 14 mei 2004 21:12
Land:
M/V: V
Locatie: Midden van het land

Re: Automatische deurtjes voor kippenhok

Berichtdoor honkoop » 15 mar 2012 19:28

het nadeel van alleen een lichtsensor is, is dat als het bijvoorbeeld donker wordt omdat het noodweer is en gaat onweren ook het hok dicht gaat. En als je hem op een tijdklok zet gaat het hok gewoon open en dicht wanneer jij het wilt ;)


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kippietoktok en 13 gasten