kunststof balkjes als zitstok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor jantien » 25 sep 2017 15:05

Angie schreef:na weken en weken aanmodderen, heeeeel veeeel uren schrobben, ontsmetten, uitspuiten en tig dutchies besteld en opgehangen en gedaan... toch Byemite DE oplossing... eerst had ik verkeerde dosis, was gewoon nihil :gutgut: ... pluimvee arts gebeld en na 1 x goede verhouding al na paar dagen echt niks maar dan ook niks meer kruipends op stokken te zien... echt geweldig!
Gisteren alle oude stokken verwijderd en daar zag je idd bij de verbindingen bij de wand de -dode- bloedluizen zitten, toen de 2de keer alles gespoten met byemite , lekker heel de dag kunnen drogen met dit prachtige weer en nu weer verder met de nieuwe zitstokken. Omdat kunststof balken nergen meer te krijgen zijn of dat bedrijf voor 2 balkjes 65 euro verzendkosten vraagt ( echt..) toch maar weer noodgedwongen houten stokken gezaagd, geschaafd op de hoeken en geschuurd... nu nog de 2de laag beits erop...

ik ben zoooo blij dat iets als byemite bestaat.. echt... ik had mij al het werk, de tig euro's aan dutchies en schoonmaakmiddelen, laat staan de dagen werk kunnen besparen... voor mij niks anders meer even pfft... voorjaar preventief behandelen ..

als er iemand nog kunststof balkjes adres weet??


Fijn dat je nu zelf hebt ondervonden wat wel werkt en wat niet.
Het heeft je flink moeite en geld gekost maar je kunt nu niet zeggen dat je niet alles hebt geprobeerd.

Enne, be-la-che-lijk!!! 65 euro verzendkosten :frown: :frown:

Veel plezier van je kipjes zonder bloedluis ellende :duimop:

Gebruikersavatar
Angie
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jan 2007 04:03
Land:
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Angie » 25 sep 2017 15:29

Mijn binnenhok is gewoon veel te groot voor de dutchies en andere oplossingen helaas... uitbranden was vorig jaar wel best succesvol...

of byemite slecht is voor de bijtjes etc... ik spuit alleen in een schuur met heel dikke muren. Ik heb een grote groententuin en plant elk jaar gigantisch veel petunia's en anderen hangbloemen en plant bloembollen en de bijtjes zoemen hier dat het een lieve lust is. Mijn groenten worden supermooi bevrucht, heeel veeel pompoenen en zelfs watermeloenen... komkommers.. dus bijtjes doen het fantastisch hier.
Als je met gif in wildeweg in de lucht zou spuiten ;-) maar in een oude varkensschuur wat potdicht zit ( hele dikke muren, geisoleerd dak etc etc).
Wat ik in 2 maanden aan rotzooi ervoor gebruikt heb ipv 2 x spuiten met een oplossing... :gutgut:

maar ik snap het wel, omdat ik ook biologische groenten voor eigen gebruik kweek

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Fryske » 26 sep 2017 09:38

Fijn dat je er eindelijk af bent Angie :duimop:

Ik ben ook tegen gif gebruik maar ben ook realistisch. Soms ontkom je er echt niet aan en dan zit er maar een ding op....

Zou je wel willen aanraden meteen in het vroege voorjaar actie te ondernemen. Zogauw de temperaturen boven de 8/10 graden komt komen de eitjes uit. Als je daar rekening mee houdt kan je al veel voorkomen.

Voor nu, jippieh.... :-)

Gebruikersavatar
Angie
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jan 2007 04:03
Land:
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Angie » 26 sep 2017 09:56

@fryske, jeetje, dan al ?? :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:
Wat is dan beetje richtlijn, maart al spuiten???

ik heb nu voor 2de jaar op rij in augustus bloedluis gehad, daarvoor echt 0,0... en ik heb wel altijd preventief alles met dettol schoongemaakt plus zerox-p poeder onder strooisel gedaan dus het verbaasde mij echt enorm dat ik bloedluis aantrof.

idd is het de keuze... ga je verder aanmodderen met kans dat het de kippen hun leven kost.. of rigoureus te werk.. dan maar laatste, want veel te gek met/ op mijn dames om ze iets te laten overkomen.

Nu heb ik ook wel koudijs druppels staan maar ik heb dus geen tamme 15 kips... ook 's avonds besluipen hielp geen steek en omdat het merendeel wit is met zwart kraagje ( sussex) ... hoe weet je wie 2 druppels heeft gehad en wie niet :gutgut: ... en dat vond ik wel erg gif als je dan weet ik veel hoe lang geen eitjes mag consumeren... Byemite moet je de eitjes die binnen 12 uur na spuiten gelegd zijn weggooien dus vond ik erg meevallen.. plus je mag spuiten met de kips in stal.. dat heb ik dus niet gedaan, meiden liepen lekker over erf te scharrelen ;-) .

maar zooo blij nu <3 <3 nu nog de zitstokken bloedluisproof maken ( eerst verder schilderen en systeem maken ;-) )


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten