kunststof balkjes als zitstok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Angie
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jan 2007 04:03
Land:
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Angie » 25 aug 2017 14:31

het is wel frustrerend, nu bijna 3 weken dutchys zitten en alles zit onder de kriebelende beestjes, nieuwe legnest van metaal ( waarbij de eitjes naar beneden rollen ). Het was al voorspeld door refonamedewerker dat rond de 2/3 weken alles uit de verstopplaatsen verdreven zou zijn. Veel kips zitten nu gewoon nog bij de uitgang bij elkaar... vandaag tilde ik de tegel op bij de ingang, helemaal onder de volgezogen luis :crazyeyes: dus die buiten gesmeten en flink chloor erover gegooid, nu dus echt een heel kale schuur en kunnen de dutchys verder met hun jacht. Nu weer nieuwe reeks besteld...
zitstokken zitten miteboosters aan vast en zo 1 2 3 zag ik daar niks meer kruipen. legkastje moet ik dan nog versterking inzetten..
hopelijk komt het echt onder controle anders ga ik toch byemite aan de dierenarts vragen. Vannacht weer mijn bed uit gesneld vanwege een kippenkreet... ze werden dus weer lastig gevallen door de luis. dus nu hopelijk ergste gehad.... vorig jaar met uitbranden was ik er zo vanaf naar mijn idee... ook veel werk aan gehad maar goed.
wat is wijsheid. Alles wat ik heb gebruikt heb ik ook weer diverse malen met water gespoeld.. mijn kipjes zijn mij heilig, poeder zerox p mag ook op de kips gestrooid dus dat beetje op de stokken en in legnest zullen ze ook niks van hebben opgedaan :gutgut:
zelf ben ik er vies van, ik liep vandaag schuur in en dan meteen binnen no-time van die beestjes op je benen, nee, dat vind ik echt afschuwelijk... :crazyeyes:
dus nog maar een batch dutchy's inzetten, hopen dat het legertje zijn werk doet ;-)

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor tuff cookie » 25 aug 2017 14:52

Ik wil je niet ontmoedigen maar zo'n invasie kunnen die dutchys niet aan. Dat gaat kapitalen kosten aan dutchys en het duurt eindeloos. Heb ik in het verleden ook meegemaakt maar geen resultaat met dutchys behaald, na weken nog niet. Ja, te weinig dutchys, maar ik had ook een invasie.
Ik ben ze kwijt geraakt met de stoomspuit, maar je moet wel alles raken. Daarna overal diatomeeënaarde en nooit meer een bloedluisje gezien.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Fryske » 25 aug 2017 17:39

De roofmijten gaan het onderspit delven ben ik bang.
Zou de hele boel in de slaolie zetten of toch eenmalig Byemite. Als je er af bent diatom in de bodembedekking van nachthok en legbakken. Ik heb de afgelopen twee weken bloedmijt bij de volwassen kippen gehad en bij kuikens. Even kwasten met slaolie en weg waren ze weer. Vooral steeds controleren, dat is echt belangrijk.

Hoop dat je er snel af bent!

Gebruikersavatar
Angie
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jan 2007 04:03
Land:
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Angie » 25 aug 2017 19:03

ze zeiden bij refona dat het zou gebeuren na 2 a 3 weken, dat alles uit alle hoeken en kieren gejaagd werd nu... dus ik houd nog even hoop en zet 2de invasie leger in nu? maar jullie weten zeker dat het niet gaat helpen?

Gebruikersavatar
Angie
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jan 2007 04:03
Land:
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Angie » 25 aug 2017 19:05

@fryske, hoe kunnen ze met alleen slaolie vertrekken vraag ik mij af?
ik heb 2/3de zitstokslapers maar ook 1/3de grondslapers en mijn nachthok is zo'n 4 x 5 meter ( gedeelte oude varkensschuur)...

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor jantien » 25 aug 2017 20:20

Ik probeer het al zolang te zeggen maar dan word ik aangevallen door het feit, jawel, ik GIF gebruik... schande schijnbaar !!
Maar als je in zo'n groot hok een flinke bloedluisellende hebt kun je dat niet anders in eerste instantie bestrijden dan met GIF en in dit geval de zeer werkzame byemite.
Heel makkelijk in gebruik, zeer goedkoop en bijzonder effectief.
Vraag je dierenarts er maar naar en die zal het beamen :ja:

Je dieren zullen je er dankbaar voor zijn :duimop:

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Brahma's Ward » 26 aug 2017 14:06

Ik gebruik ook al jaren byemite, beste product dat er is, en in verhouding met de hokoppervlakte die je er mee kan behandelen ook helemaal niet duur.

Ik vrees ook dat je er niet omheen zal kunnen als je een echte plaag hebt.


En natuurlijk is het een gif, logisch ook. Maar met die liters Dasty etc. die ik mensen zie spuiten ben je zeker niet milieuvriendelijker bezig.


Ik vind het ook steeds sterk hoe sommige mensen zich ontpoppen tot volleerd toxicoloog na het lezen van een handleiding..

Gebruikersavatar
Angie
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jan 2007 04:03
Land:
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Angie » 25 sep 2017 13:29

na weken en weken aanmodderen, heeeeel veeeel uren schrobben, ontsmetten, uitspuiten en tig dutchies besteld en opgehangen en gedaan... toch Byemite DE oplossing... eerst had ik verkeerde dosis, was gewoon nihil :gutgut: ... pluimvee arts gebeld en na 1 x goede verhouding al na paar dagen echt niks maar dan ook niks meer kruipends op stokken te zien... echt geweldig!
Gisteren alle oude stokken verwijderd en daar zag je idd bij de verbindingen bij de wand de -dode- bloedluizen zitten, toen de 2de keer alles gespoten met byemite , lekker heel de dag kunnen drogen met dit prachtige weer en nu weer verder met de nieuwe zitstokken. Omdat kunststof balken nergen meer te krijgen zijn of dat bedrijf voor 2 balkjes 65 euro verzendkosten vraagt ( echt..) toch maar weer noodgedwongen houten stokken gezaagd, geschaafd op de hoeken en geschuurd... nu nog de 2de laag beits erop...

ik ben zoooo blij dat iets als byemite bestaat.. echt... ik had mij al het werk, de tig euro's aan dutchies en schoonmaakmiddelen, laat staan de dagen werk kunnen besparen... voor mij niks anders meer even pfft... voorjaar preventief behandelen ..

als er iemand nog kunststof balkjes adres weet??

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Fryske » 25 sep 2017 13:55

Lees je nu je vraag pas. Met slaolie verzuip je ze. Werkt echt!

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: kunststof balkjes als zitstok

Berichtdoor Trea » 25 sep 2017 14:37

Diatomeeënaarde werkt ook.
Iig beter voor de bijtjes en de vlinders dan vergif. Maar de roofmijten gaan er ook door stuk.

Te koop bij Bio-ron. En als je niet op t web wil bestellen. Ze verkopen dat ook in sommige dierenwinkels. Bv in Soest bij Eemland Diervoerders.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten