Licht kweek hokken

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
janwynen
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 okt 2016 17:10
Land: BElgie
M/V: M

Licht kweek hokken

Berichtdoor janwynen » 26 sep 2017 09:45

Dag allemaal,

Een vraagje, ik heb enkele grote hokken gemaakt boven elkaar voor Kuikens & Kwartels

Ik zou ze graag wat kunstlicht geven, er zijn wel ramen maar de zon staat de andere kant op dus er valt veel minder licht binnen. Ook leggen m'n kwartels nog niet, maar volgens mij heeft dit te maken met het schemerlicht

Gebruik ik hier nu best TL Led lampen voor die we kunnen dimmen of bv led spotjes die we kunnen dimmen ? Ik heb inmiddels al een schakeling die de lampen smorgens dimmend aan laat gaan en savonds ook weer dimmend uit laat gaan.

Graag jullie advies :) ?

Groeten

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Licht kweek hokken

Berichtdoor Trea » 26 sep 2017 11:36

Zeker geen tl. Het knipperen van tl licht dat wij niet waarnemen kunnen vogels wel zien. Die worden helemaal gestresst van constant knipperlicht.

Ga je voor bijlichten dan zou ik van die dure daglichtlampen kopen. Dat geeft precies het juist licht.
En dan kan in de winterperiode een paar uurtjes bijlichten geen kwaad. Liefst met langzame dimmer om de natuur na te bootsen. Of anders s ochtends extra licht en niet savonds.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22984
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Licht kweek hokken

Berichtdoor Kip La La » 26 sep 2017 12:56

Kwartels leggen vanaf 14 uur per dag daglicht en zeker niet in het schemerdonker waar niemand opgewekt van wordt en een fijn leven heeft.

janwynen
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 okt 2016 17:10
Land: BElgie
M/V: M

Re: Licht kweek hokken

Berichtdoor janwynen » 26 sep 2017 16:33

Mag ik hier van die dimbare ledspotjes voor gebruiken ? met warmwit licht bv.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten