Houten hok en frame

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
broezen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2017 18:47
Land: nederland
M/V: V

Houten hok en frame

Berichtdoor broezen » 15 okt 2017 21:15

Dag allemaal,

ik ben me aan het oriënteren op het houden van kippen en heb een mooi hokje met ren op het oog. Het is een vrij standaard bouwpakket omdat we wat beperkt zijn in de ruimte.

Het hok en de ren zijn van hout en dat levert wat dilemma's op.

- kan het houten frame van de ren in/op de grond staan of gaat het dan rotten?
- ik heb ook de mogelijkheid om het frame op stenen te zetten, maar hoe maak ik het frame dan vast aan de stenen? Met cement?
:duimop:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Houten hok en frame

Berichtdoor Trea » 15 okt 2017 22:12

Ik zie het probleem niet.
Maak een stevig en vlak muurtje met stenen of stoeptegels. Zolang hier geen orkaan waait zal het hok gewoon op de stenen blijven staan.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Houten hok en frame

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 okt 2017 12:17

Trea, dat jij het wel weet omdat je al een tijdje kippen heeft mag maar er zijn ook beginners die gewoon de juiste dingen willen doen zonder fouten te maken en daar is ze welkom voor.

Het hok kun je het beste op tegels zetten en het blijft wel staan hoor dus cement hoeft niet aan de pas te komen, je hebt ook speciaal spul wat je op het hout verft dan rot het minder snel als de optie tegels niet haalbaar is maar zo te lezen heb je de optie tegels wel, is altijd beter.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 12 gasten