Mijn eerste kippenhok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor Fryske » 05 apr 2018 19:53

Het is prachtig geworden Emootje :gutgut:

Mss. moet je inderdaad nog even nadenken over de legkippen want helaas zijn die geent tegen Marek en de hobbykippen vaak niet. Of even informeren bij je Brahma leverancier :-D

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor Trea » 05 apr 2018 19:56

Het zal meestal ook wel goed gaan. Maar ik zou zelf liever geen risico willen nemen.
Persoonlijk ben ik geen fan /afnemer van de bioindustrie. En ik bedank de boeren (figuurlijk) die hun afgepeigerdde kippen nog voor een leuke prijs willen doorverkopen aan mensen met de beste bedoelingen.

(Gelijk)

RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor RodrigoCosta » 05 apr 2018 20:28

Hier lopen er ook door elkaar zonder problemen. Wel goed om die legkippies even na te laten kijken voor je ze erbij zet. Als ze echt uit een batterij komen kunnen ze inderdaad weleens iets dragen.

VanHondTotKip
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jan 2018 17:24
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor VanHondTotKip » 05 apr 2018 20:39

Dat nadenken gaat best snel. Ik wil Brahmas en ik wil een 2e ras erbij. In eerste instantie leuke bolletjes Orpington maar toen ik dit voorbij zag komen wilde ik ook wat redden.
Met jullie informatie ben ik verder gaan zoeken en jullie hebben helemaal gelijk! Geen bio-industrie kippen voor mij. Jeetje wat was ik blind.

De Brahma Fokker heeft momenteel niks en ik heb al wel 2 weken vrij genomen om de kippen in de gaten te houden en te laten wennen.. weet 1 van jullie een adres voor 3 Brahma of Orpington hennen? Het liefste zaterdag/ zondag of maandag op te halen :gutgut:

VanHondTotKip
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jan 2018 17:24
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor VanHondTotKip » 06 apr 2018 08:59

De organisatie was niet zo blij dat ik afbelde omdat ik Brahmas wilde. Nu ben ik een hanen moordenaar en geen dierenvriend..

Maar.. ook goed nieuws! :booze: :yes2:

Ik was al hard aan het zoeken naar nieuwe kippen want ik had me er behoorlijk op verheugd, belt de Fokker me opeens! Iemand had afgebeld dus de hennen zijn weer beschikbaar en of ik ze nog wilde hebben!! Een betere timing kon hij niet hebben!!

Buiten mijn tijdelijke verstandsverbijstering om de legkippen komt zaterdag middag dus precies wat ik in eerste instantie wilde: 5 Brahma hennen! Hij heeft er 20 beschikbaar in verschillende kleuren dus ik hoop dat ik met verschillende kleuren thuis kan komen voor een leuk bont geheel :gulzig:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor Fryske » 06 apr 2018 09:57

Wat een goed nieuws :duimop:

Red een legkip is niet zo'n fijne organisatie als ze zich graag voordoen heb ik het idee.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor Trea » 06 apr 2018 10:03

Top. Ik ben echt heel blij voor je.

@fryske , ik denk dat red een legkip het wel goed bedoeld. Maar dat wil nog niet zeggen dat je zelf blij wordt van afgedankte kippen.

Tip. Vraag welk voer de kippen (bijna volwassen kuikens? ) krijgen. En koop/geef hetzelfde om mee te starten. Er zijn al genoeg veranderingen door de verhuizing.

Tip2. Neem een grote doos mee met wat strooisel onderin en maak evt handvaten/kleine luchtgaten.

Vraag honderduit over huisvesting, zitstokken etc. Hoe je de dieren het beste vast kan pakken. En ook belangstellend of er eventueel ziektes of parasieten zijn geweest bij de ouderdieren en of er inentingen waren. Een aardige hobbyfokker zal je graag adviseren over zijn kroost.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor Fryske » 06 apr 2018 11:38

Iemand voor moordenaar uitmaken en vertellen dat het geen dierenvriend is goed bedoeld?

:krab:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor Trea » 06 apr 2018 12:11

Fryske schreef:Iemand voor moordenaar uitmaken en vertellen dat het geen dierenvriend is goed bedoeld?

:krab:

Wat bedoel je Fryske?

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Mijn eerste kippenhok

Berichtdoor Fryske » 06 apr 2018 12:56

Vanhondtotkip schreef; De organisatie was niet zo blij dat ik afbelde omdat ik Brahmas wilde. Nu ben ik een hanen moordenaar en geen dierenvriend


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten