kippenhok bouwtekeningen

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Dirkjev
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 09:23
Land: Nederland
M/V: V

kippenhok bouwtekeningen

Berichtdoor Dirkjev » 18 mar 2018 09:54

Hallo ik krijg 7 grote kippen en ik wil een kippenhok bouwen.
heeft er iemand bouwtekeningen.
alvast bedankt. :duimop:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: kippenhok bouwtekeningen

Berichtdoor Trea » 18 mar 2018 21:43

Hier een link naar een bouwtekening /bouwinstructies voor een kippenhok van de gamma. De kleine ren is handig om het voer in te zetten en de kippen veilig op te sluiten tot ze in de uitloopren of in de tuin kunnen.

https://www.gamma.nl/klusadvies/tuin/st ... nhok-maken

Als je alles ca. 1,5x zo groot maakt dan het kippenhok van de gamma passen er wel 7 kippen in.

Kipstick
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2018 20:38
Land: Nederland
M/V: M

Re: kippenhok bouwtekeningen

Berichtdoor Kipstick » 18 mar 2018 23:15

Zelf ga ik een hok bouwen van 1x2 en ongeveer 1,5m hoog voor 5 Dwerg Wyandottes, en zelfs dat gaat niet veel overhouden aan ruimte naar mijn idee. :frons: De ren daarbij gaat dan 2x4 worden ongeveer en is bedoelt voor als ik een keer een dagje weg ben of gewoon zwaar op stap ben geweest en de volgende middag uit bed rol met een zware kater. :mrnono:

Ik doe gewoon rechtaan rechtuit en geen fancy dingen, hardhouten palen en betonplex. Zo simpel en efficiënt mogelijk als het maar kan met de doelstelling voor een lange levensduur en zo min mogelijk kieren en gaten.

Echt grote kippen van 3kilo+ zijn echt wel wat ruimte nodig in een nachthok en ren.

Dirkjev
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 09:23
Land: Nederland
M/V: V

Re: kippenhok bouwtekeningen

Berichtdoor Dirkjev » 23 mar 2018 19:23

Trea schreef:Hier een link naar een bouwtekening /bouwinstructies voor een kippenhok van de gamma. De kleine ren is handig om het voer in te zetten en de kippen veilig op te sluiten tot ze in de uitloopren of in de tuin kunnen.

https://www.gamma.nl/klusadvies/tuin/st ... nhok-maken

Als je alles ca. 1,5x zo groot maakt dan het kippenhok van de gamma passen er wel 7 kippen in.


ik denk dat dit iets te klein is of niet???

Dirkjev
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 09:23
Land: Nederland
M/V: V

Re: kippenhok bouwtekeningen

Berichtdoor Dirkjev » 23 mar 2018 19:25

dankjewel weet al meer kippenhok hoogte wordt 2 meter. denk 3x3 ( hok ) en de ren 4x4 ongeveer
maar de slaapbalk moet die laag of hoog :mrgreen:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: kippenhok bouwtekeningen

Berichtdoor Trea » 23 mar 2018 23:31

Wat voor kippen?
Grote dikke kippen hebben moeite met hoge slaapstokken. Maar de hoenders die licht zijn gebouwd gaan graag op een hoge stok slapen. Bijvoorbeeld op 1 meter hoog kan prima als het plafond op 2 meter zit.

Dirkjev
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 09:23
Land: Nederland
M/V: V

Re: kippenhok bouwtekeningen

Berichtdoor Dirkjev » 02 apr 2018 17:01

hoi ik heb 3 grote Cochin's en een mega haan dan nog 1 hele mini die past in je hand
en nog 2 normale ik merk zelf wel dat de Cochin's het moeilijk vinden om naar boven te vleigen


wat moet ik dan doen???????????? :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2016 17:13
Land: nederland
M/V: V

Re: kippenhok bouwtekeningen

Berichtdoor Skipper » 03 apr 2018 15:50

Mijn grote en kleine kippen hebben allebei een eigen deel van het nachthok. In elk deel een andere stok. Voor de lomperds een stok waar ze makkelijk op kunnen komen. Voor de kleintjes een hogere, waar ze zo op vliegen. Voordeel lijkt mij dat de kleinere dan geen last hebben van de groten op stok.

Als je maar 1 stok kan maken lijkt het me het handigst om die dan aan te passen aan de lomperds. Ik weet niet of klein en groot op 1 stok goed samengaat. Ik heb dat niet geprobeerd.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten