Nieuw kippenonderkomen.

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Christel2016
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 mei 2016 19:23
Land: Nederland
M/V: V

Nieuw kippenonderkomen.

Berichtdoor Christel2016 » 29 mar 2018 21:12

Wij zijn dus kort geleden verhuisd en onze 3 welsumer dames, Anna Hanna en Johanna bivakeren nu met hun hok in mijn toekomstige moestuin tot hun nieuwe onderkomen klaar is. 12x8 meter. Het gaas eromheen is 1'50 hoog, nu vinden zij dat ik wat op moet schieten met de bouw, want sinds 2 dagen vliegen ze gewoon over het gaas heen. Vandaag waren ze dus opgehokt, ik ben als de dood dat ze weglopen,want je kunt je bijna niet vangen. Soms lukt het met flink wat meelwormen :( ik vind kortwieken geen optie, 1x laten doen en een paar weken later vlogen ze gewoon weer over het gaas. Deze ondernemende dames krijgen een prachtig bosgebiedje van 4x30 meter 'en ..hoog gaas. ;) Alleen nog even wachten :duimop:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Nieuw kippenonderkomen.

Berichtdoor Fryske » 29 mar 2018 21:25

Zijn ze nog niet aan hun plekje gewend? Gaan ze s'avonds al gewoon zelf op stok? Dan lopen ze namelijk niet weg. Normaal zullen ze altijd voor 'bedtijd' weer thuis zijn.

Remco24
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 apr 2017 08:50
Land: Nederland
M/V: M

Re: Nieuw kippenonderkomen.

Berichtdoor Remco24 » 30 mar 2018 17:18

Dit heb ik ook gehad met mijn Cochin Kriel. Zo af en toe sprongen ze op het gaas (1 meter hoog) en soms gingen ze er over. Sinds ik de ren heb aangepast met een royale overkapping (hier staat ook het hok nu onder) zijn ze nog niet weer er over heen gesprongen. Ten minste voor zover wij dat kunnen zien en horen via buren. Misschien toch opschieten met het nieuwe onderkomen :gutgut:

Christel2016
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 mei 2016 19:23
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nieuw kippenonderkomen.

Berichtdoor Christel2016 » 30 mar 2018 20:56

Dank voor je reactie,
ja we werken er hard aan. Als nu alles meezit is het dinsdag zover, 2 dagen na hun verjaardag, mooi kado denk ik. Vandaag het oude gebeuren een extra hoger stuk gaas opgezet en het ging goed,pfff...
Ze zijn nu wel goed aan de leg, da,s ook weer leuk ( en lekker) Dus nog een paar nachtjes slapen... :gna:


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten