Help!! hok helemaal onder de beestjes

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Kipsate1988
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jun 2018 15:34
Land: Nederland
M/V: V

Re: Help!! hok helemaal onder de beestjes

Berichtdoor Kipsate1988 » 15 jun 2018 14:47

Hok helemaal ingespoten met veerust maar die krengen leven nog! Ook hoge druk heeft geen zin. Ze zijn heel klein en donker van kleur . Hier een betere foto https://s15.postimg.cc/foqwv15bf/8_B5_D ... 5006_F.jpg

https://s15.postimg.cc/wqjqwpzhn/8044_C ... 6_F785.jpg

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Help!! hok helemaal onder de beestjes

Berichtdoor Jan Bollen » 15 jun 2018 20:54

Dat zijn dus bloedluizen. Ik gebruik nu roofmijten omdat die de bloedluizen uit de kieren en spleten kunnen halen.

cindymaes
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 mei 2016 10:50
Land: Belgie
M/V: V

Re: Help!! hok helemaal onder de beestjes

Berichtdoor cindymaes » 15 jun 2018 21:24

Ik zou het hok snel terug brengen waar het vandaan komt. De verkoper heeft hier absoluut van geweten. Je komt nooit meer 100%van de bladluis af. Ze kruipen in elk klein gaatje en de eitjes overleven zelfs bij -15 nog 10 maanden..... wij hebben al eens een hok verbrand, een nieuw gebouwd, preventief de naden gepikt, wit gekalkt, diatomeenaarde erin. Maar nog waren ze terug. Er hoeft er echt maar 1 te overleven en de ellende begint opnieuw...
Nu met diatomeenaarde en vaseline aan de stokken gaat het redelijk goed. 14dgn geleden weer enkele gezien. Hele hok met byemite gedaan en na 5 dan herhaald. Extra diatomeen erin, en tot nu toe lijkt het weer kalm. Maar het blijven echt hardnekkige krengen en je moet er steeds alleen voor blijven.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Help!! hok helemaal onder de beestjes

Berichtdoor Isabel » 15 jun 2018 21:30

Drama die beesten... :puh:
Sinds ik de dames in een stenen schuur heb zitten (lees nachthok), geen bloedluis meer gezien. :-)

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Help!! hok helemaal onder de beestjes

Berichtdoor Fryske » 15 jun 2018 22:12

Je kan er wel afkomen. Je kan in een nieuw hok binnen een paar weken ook heel veel bloedmijt hebben. Normaal ben ik niet voor het gebruik van gif maar soms kan het niet anders. Je zou je DA kunnen vragen of hij voor twee behandelingen Byemite mee wil geven. Dit gebruik je twee keer met, ik meen, een tussenpoos van twee weken. Staat wel op de bijsluiter. Zelf heb ik het zonder gif met slaolie uit kunnen roeien. Ondertussen Diatomeeenaarde bestellen. Dit doe je ter voorkoming van bloedmijt en veerluis door de bodembedekking. Zelf gebruik ik een dikke laag zand met diatom in de warme maanden.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Help!! hok helemaal onder de beestjes

Berichtdoor Trea » 15 jun 2018 22:42

Plan van Fryske kan niet tegelijk met voorstel van Jan. De Dutchies kunnen net zo min tegen byemite en diatomeeenaarde als de bloedmonsters. :tanden: :tanden: :tanden: :tanden: :tanden:

Kipsate1988
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jun 2018 15:34
Land: Nederland
M/V: V

Re: Help!! hok helemaal onder de beestjes

Berichtdoor Kipsate1988 » 15 jun 2018 22:50

Stoomreiniger heeft dat zin? Ik heb een proffesionele stoomreiniger die kan tot 180 graden geloof ik. En ik las ook iets van ontsmetter van wibra... nu heb ik wel die gele ontsmetter van de action. Iemand ervaring met stoomreiniger of ontsmetter?

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Help!! hok helemaal onder de beestjes

Berichtdoor Jan Bollen » 15 jun 2018 23:46

Kan je kippenhok tegen de stoomreiniger? Je moet echt overal met de stoomreiniger zorgen dat het meer dan 60° is.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Help!! hok helemaal onder de beestjes

Berichtdoor Trea » 16 jun 2018 01:16

Geen eigen ervaring met stoomreiniger en bloedluis. Wel goede ervaring met huisstofmijten. Stoom doodt volgens diverse berichten zowel mijten als eitjes. Maar als ze diep weg zitten kunnen ze een gewone stoomreiniger wel overleven.

Zelf heb ik geen luizen meer nadat ik diatom ben gaan gebruiken.

180° moet fantastisch werken als het hout daar tegen kan. Let wel op voor brandwonden.

Dat wibra spul heet dasty. Heb ik nooit gebruikt. Ik gebruikte afwasmiddel. Dat werkt ook als je de kieren daarna met diatomeeenaarde insmeert.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Help!! hok helemaal onder de beestjes

Berichtdoor tuff cookie » 16 jun 2018 06:37

Ik heb wel ervaring met de stoomreiniger. Ik had jaren geleden een plaag van bloedluis, niets hielp afdoende, daarna de stoomreiniger gebruikt en dat hielp. Wel goed in alle kieren richten. Als alles droog is in de diatom zetten en zorgen dat je het altijd in het hok hebt want er kunnen eitjes achter gebleven zijn in het hok die later uitkomen, of nieuwe bloedluis uit de omgeving. Die gaan dan alsnog dood zodra ze in aanraking komen met de diatomeeënaarde. Op die manier raak je zeker van de bloedluis af.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten