Huisvesting kuikens, 1e 6 weken

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Peeri
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2017 21:19
Land: Nederland
M/V: M

Huisvesting kuikens, 1e 6 weken

Berichtdoor Peeri » 18 jun 2018 16:27

We gaan eieren uitbroeden en vroegen ons af wat een geschikte huisvesting is voor de kuikens in de 1e 6 weken, voordat ze de ren in mogen buiten. Hoeveel ruimte hebben 10 kuikens nodig?

hamerke
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kempen

Re: Huisvesting kuikens, 1e 6 weken

Berichtdoor hamerke » 18 jun 2018 21:30

Eerste 2 weken heb ik ze in een grote kooi voor hamsters/cavia's/konijnen in huis gehouden. Ondergrond: oude badhanddoeken. Met warmteplaat.
Daarna tot 6 weken in een grote houten bak in de garage. Ondergrond: stofvrije aubiose. Met warmteplaat.
Na 6 weken 's nachts nog altijd in de houten bak binnen, maar zonder extra warmtebron. Overdag houd ik ze bij deze temperaturen >20° buiten in een apart hok dat ik zelf heb gebricoleerd. Zie foto. Bevalt prima zo. https://ibb.co/nkH7vJ

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Huisvesting kuikens, 1e 6 weken

Berichtdoor Trea » 18 jun 2018 21:52

Ik schat dat 10 kuikens met 5 - 6 weken minimaal 4m2 ruimte en iets om in te kunnen scharrelen nodig hebben om redelijk stressvrij op te kunnen groeien.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Huisvesting kuikens, 1e 6 weken

Berichtdoor jantien » 19 jun 2018 09:10

hamerke schreef:Eerste 2 weken heb ik ze in een grote kooi voor hamsters/cavia's/konijnen in huis gehouden. Ondergrond: oude badhanddoeken. Met warmteplaat.
Daarna tot 6 weken in een grote houten bak in de garage. Ondergrond: stofvrije aubiose. Met warmteplaat.
Na 6 weken 's nachts nog altijd in de houten bak binnen, maar zonder extra warmtebron. Overdag houd ik ze bij deze temperaturen >20° buiten in een apart hok dat ik zelf heb gebricoleerd. Zie foto. Bevalt prima zo. https://ibb.co/nkH7vJ


:duimop:
Ziet er ook mooi uit Hamerke :-D


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 16 gasten