Kip mag niet in het hok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Jobke
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2018 21:46
Land: Nederland
M/V: V

Kip mag niet in het hok

Berichtdoor Jobke » 25 jul 2018 22:08

Hoi! Wij hebben sinds een aantal dagen 3 kippen. We hebben een nachthok met legkast en een ren, maar ze lopen de hele dag vrij rond. Nu wil ik eigenlijk het nachthok of de ren snachts graag afsluiten, maar een van de kippen wordt niet geaccepteerd. Ze mag niet in de ren en het nachthok, wordt dan gepikt. Het is een oplossing om gewoon maar alles snachts open te laten, met het bijbehorende risico. Hebben jullie tips dat deze kip ook in het hok mag, vind het zo sneu. Is het een idee er een vierde kip en extra nachthok bij te halen? Overdag buiten is er niets aan de hand, maar savonds gaan ze naar doen tegen haar.. dus alle tips zijn welkom.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22991
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kip mag niet in het hok

Berichtdoor Kip La La » 25 jul 2018 23:06

Een extra hokje kan nooit kwaad, ik had er op een gegeven moment zes. :gulzig:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip mag niet in het hok

Berichtdoor Trea » 26 jul 2018 00:30

Het klopt dat een extra hokje vaak van pas kan komen.

Maar mogelijk is het nog niet nodig het daarmee op te lossen. De kippen moeten misschien nog de rangorde bepalen. Omdat de situatie is veranderd is dit heel normaal gedrag gedurende de eerste dagen. Zeker als ze als kuikens in verschillende groepen zaten kan het een poos duren voor de buitenstaander helemaal wordt geaccepteerd.

Als de kip niet echt gemeen wordt gepikt zou ik ze s nachts gewoon in hetzelfde hok laten slapen. (In t schemer- donker erbij zetten. )

Is de ren veilig? Dan kun je ook t hokje open laten en een tweede zitstok in de ren maken. Als de ren overdekt is kan dat ook prima bij regen zolang het zomer is.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kip mag niet in het hok

Berichtdoor jantien » 26 jul 2018 11:23

Ren zit vast aan kippenhok en zit aan alle kanten dicht?
Kippenhok dan zowieso nooit afsluiten, nergens voor nodig.
Zolang er geen bloed vloeit laat de kippen dan maar lekker hun gang gaan.
Hoe meer jij je er mee bemoeit, des te langer duurt het voor ze elkaar wel accepteren.

Jobke
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2018 21:46
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip mag niet in het hok

Berichtdoor Jobke » 26 jul 2018 12:02

Bedankt voor jullie reacties! Haha misschien moet ik ook iets meer accepteren dat dit gewoon de natuur is. Er vloeit idd geen bloed. Ik zie het nog even aan, laat her hok open en sluit alleen de ren af en als dat niet gaat komt er een extra hok en een kipje erbij denk ik!


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 14 gasten