Ingangs klep voor kippen

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
jos lammers
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2018 16:45
Land: Nederland
M/V: M

Ingangs klep voor kippen

Berichtdoor jos lammers » 16 sep 2018 14:46

Hallo
Ik heb een volière met meerdere soorten dieren o.a kippen,konijnen,cavia's en eekhoorns.
Elke avond laat ik de kippen los in de tuin en na een paar zitten ze weer voor de ingang van de volière maar kunnen er niet in totdat ik de deur open doe.
Ik kan de deur ook niet open laten staan want dan komen de overige dieren eruit.

Wat ik graag zou willen maken is een klep in de deur die maar 1 kant los kan dus dat de kippen wel in de volière kunnen komen maar niet er weer uit kunnen komen en dat de overige dieren er ook niet uit kunnen komen.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand daar foto's van?
Alle tips zijn welkom.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ingangs klep voor kippen

Berichtdoor Trea » 16 sep 2018 16:43

Als je een soort van kattenluikje maakt:
- een frame met een niet te lichte en niet te zware klep en die
- niet loodrecht maar onder een hele kleine hoek monteert
- met het scharnier aan de juiste kant
- dan kan er niks naar buiten en wel naar binnen. (behalve handige aapjes die een klep op kunnen tillen)

Of de beesten zo slim zijn om het ook echt te gebruiken weet ik niet. Mischien helpt t als ze er doorheen kunnen kijken (gaas) of je de eerste tijd een handje helpt/ ietsje open zet als ze voor de deur zitten.

Ik heb ook geen idee of dit echt een slimme oplossing is voor jou. Katten kunnen dan ook in de voliere komen . s nachts /s ochtends kun je het natuurlijk wel afsluiten tegen rovers.

jos lammers
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2018 16:45
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ingangs klep voor kippen

Berichtdoor jos lammers » 16 sep 2018 17:23

Ja het gaat puur voor over Dag gebruik s'nacht gaat hij op slot


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten