Kuikens op stok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Raya
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2006 13:54
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Provincie Antwerpen

Kuikens op stok

Berichtdoor Raya » 20 okt 2018 13:57

Vanaf welke leeftijd gaan kuikens op stok? Ze zijn inmiddels 5 maanden oud en de kloek zit al lang terug op stok (kijkt ook niet meer om naar de kuikens).
Ze blijven allemaal als een hoopje kuiken bij elkaar zitten! Meestal in een hoek van het hok waar ik moeilijk bij kan.
Schattig om zien, maar als ze onder een andere kip zitten is het resultaat iets minder schattig... :plee:

Westie80
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2018 11:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kuikens op stok

Berichtdoor Westie80 » 20 okt 2018 14:49

Volgens mij hadden ze al op stok gekund. Die van mij willen ook niet op stok...moeders ook niet meer. Ze zitten met z’n 3-en in het legnest. Heb al meerdere keren geprobeerd ze op stok te krijgen door het legnest af te schermen met karton. En dan gaan ze ook wel op stok. Om vervolgens weer in het legnest te gaan als het karton weg is :roll: :mrgreen: Dus ik laat het maar zo en maak elke dag het legnest poep-vrij...

Groningen1040
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 aug 2018 08:44
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kuikens op stok

Berichtdoor Groningen1040 » 20 okt 2018 18:29

Bijzonder hoe dat per kip kan verschillen. Onze brahma kuikens gaan al vanaf een week of 6 op stok. We hebben dan ook stokken in meerdere maten.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten