Schrikdraad, waar en wat plaatsen?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Tessa999
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2018 12:11
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Babbersmolen, Zuid Holland

Schrikdraad, waar en wat plaatsen?

Berichtdoor Tessa999 » 07 jan 2019 14:51

Ik heb een poging gedaan om ons kippenhok te schetsen. Zie hieronder. Het ontwerp is niet optimaal: origineel was voorzien dat er helemaal geen ren zou komen (daar was ik t niet mee eens). Ik verzorg de kippen maar mijn invloed op het ontwerp was beperkt, ik ben beheerder van het terrein, niet eigenaar. We zijn voornemens om de kippen altijd voor de schermer in te sluiten maar er is altijd een kans dat we het vergeten, iets laat zijn of dat de vos tóch overdag jaagt. (en ja we hebben vossen, we zien ze bijna dagelijks langs ons huisje lopen).
Afbeelding

Ik zie 2 zwakke plekken in de opzet qua vos (in rood):
- hHt dak van het hok is een mooie opgang waarvan er eenvoudig in de ren gesprongen kan worden.
- Het dak van het boothuisje is ook al zo'n mooie springplank. Het water is niet breed genoeg om de vos te ontmoedigen.
De zwarte lijn bovenlangs en lijnen evenwijdig aan het boothuis zijn touwtjes die ik heb gespannen om de kippen in de ren te houden. Ik heb niet de illusie dat dit de vos tegen gaat houden. Het gaas is 50cm ingegraven en ongeveer 1.70 m hoog.
Er is al meer en hoger gaas dan de 'ontwerper' graag wilt zien. Daar mag ik dus niet meer van plaatsen. Het enige dat ik nog kan bedenken is schrikdraad (?).
Mijn vraag: waar en hoe zouden jullie dit plaatsen? Ik heb wat websites bekeken die schrikdraad aanbieden maar de keuze is reuze :/

Gebruikersavatar
Tessa999
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2018 12:11
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Babbersmolen, Zuid Holland

Re: Schrikdraad, waar en wat plaatsen?

Berichtdoor Tessa999 » 07 jan 2019 15:18

Deze foto maakt het hopelijk wat duidelijker. Gemaakt tijdens de aanleg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Schrikdraad, waar en wat plaatsen?

Berichtdoor jantien » 07 jan 2019 17:51

Had het gaas (lees eigenaar dus) 20 cm hoger gemaakt en dan had die het van boven dicht kunnen maken met goed gaas, vosproof.
En had je er in kunnen staan wanneer er schoongemaakt moet worden.
Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van dit gaas want m.i. Kan een vos zich hier doorheen bijten.
Met schrikdraad heb ik geen ervaring.
Gelukkig niet nodig daar ik vosproof ren heb.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten