info orpington

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
chevy
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jan 2010 11:55
Land: belgie
M/V: V

Re: info orpington

Berichtdoor chevy » 24 apr 2019 12:00

dat mag... is mijn afdak ;). Maar dat wil ik niet. Ik wil er onder kunnen lopen en het konijnenhok en kippenhok makkelijk kunnen schoonmaken.

is mijn omheining hoog genoeg voor Orpingtons?

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: info orpington

Berichtdoor braser » 24 apr 2019 13:01

Waarom laat je je konijn niet tussen de kippen lopen.
Dan kan je toch 1 groot hok van je afdak maken.
Bij mij liepen en sliepen de konijnen ook in de ren en hok.
Ik heb een hek van een meter hoog en daar komen ze niet over heen.

chevy
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jan 2010 11:55
Land: belgie
M/V: V

Re: info orpington

Berichtdoor chevy » 24 apr 2019 13:11

het konijnenhok staat gewoon open, maar dat is hun vertrouwde hok en zou het graag laten staan omdat ze er zo vaak in liggen.
De konijnen (en kippen straks) mogen lopen waar ze willen. :ja:

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: info orpington

Berichtdoor braser » 24 apr 2019 22:42

Wat is het probleem dan?

Ik zou die overkapping dicht maken.
Zitstokken en legnesten er in maken.
Wel een raam er in.
Een deur naast de varkentjes.
Dan ben je er toch...
Ik had twee Vlaamse reuzen die lagen ook gewoon bij de kippen in het hok juist omdat ze zoveel ruimte hadden om languit te liggen.
Nooit problemen mee gehad.
Sommige kippen lagen ook gewoon tegen de konijnen aan.

chevy
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jan 2010 11:55
Land: belgie
M/V: V

Re: info orpington

Berichtdoor chevy » 25 apr 2019 07:37

Ik had eerder al aangegeven dat ik dat niet WIL... Dus er is helemaal geen probleem!

Maar toch bedankt voor je antwoord.

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: info orpington

Berichtdoor Pearlsofpassion » 30 apr 2019 18:45

Het is een beetje off-topic, maar ik heb niet zo'n goede ervaringen met konijnen en kippen bij elkaar.
Ik heb het net hier nog een tijdje uit noodzaak gehad, maar zo snel mogelijk weer de konijnen hun eigen plek gegeven.

Ten eerste eten ze elkaars eten op, wat voor de kippen weinig kwaad kan, maar voor de konijnen echt wel. Zelfs een voerbak met beugel werd leeggegeten door m'n konijnen. En hun witloof gaven ze dan aan de kippen... :roll:

Daarbij komt dat het de kippen de kans op gras ontneemt omdat de konijnen dit opeten en het zo extra snel weg is. Wat toch jammer is... Zeker als je voor een ras gaat dat niet zo ontzettend fanatiek scharrelt als de Orpington.

En konijnen in kippenstront vind ik ook niet zo'n goed idee en af en toe wordt er van de kippen toch naar gepikt. Zelfs mijn Brahma krielen doen dat als de konijnen te druk zijn.

Ik de ren dus in 2 delen. De helft voor de konijnen en de helft voor de kippen. Ale, of een tikje meer voor de kippen. Zolang de konijnen toch nog altijd deftig een sprintje kunnen trekken.

Als je ze toch jij elkaar stopt is er grote kans dat ze de hokken toch gaan delen hoor. Als je dus zelf een hok gaat bouwen, zou ik eentje voor beide maken. Of je daar het volledige afdak voor gebruikt of niet. Ik zou het ook niet doen, maar een deel gebruiken. Zo kunnen ze schuilen onder de rest.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten