Na zes jaar zonder kippen nu kuikens

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Kip La La
Moderator
Land: Nederland
M/V: V

Re: Na zes jaar zonder kippen nu kuikens

Berichtdoor Kip La La » 02 mei 2019 19:06

Afbeelding
Ik had even problemen met foto’s plaatsen daarom staan ze nu in aparte posts.
Als je het vervelend vindt in jouw topic haal ik ze weg hoor.

Helga63
Land: Frankrijk

Berichtdoor Helga63 » 03 mei 2019 07:51

Kip La La schreef:Komt het verhaal.
Ik had het hok online gekocht en het leek me ongeveer net zo groot als het oude.
Die wilde ik dan wegdoen.
Toen het nieuwe hok eenmaal stond vond ik het net als jij te klein, de ren dan.
Dus tegen het oude hok aangezet en verbonden.
Het was aanvankelijk bedoeld voor drie cochinnekes en een seramahaan maar ik heb twee Brahma’s teruggenomen, een grote en een kriel.
Die slapen nu met de haan in het nieuwe nachthok.
Er liggen kranten en wat stro op de bodem maar ze maken het niet echt smerig.
Het zijn ook al oudere dieren en ze slapen er, overdag zitten ze er niet in.
O ja, ik had nog een klein hokje over van de kwartels en dat er ook tegenaan gezet
Daar heeft Vriend dan nog een dakje overheen gebouwd.
Want ik zeg wel fijn “ik dit en ik dat” maar hij bouwt alles en heeft nogal originele ideeën.

:gna: :lol:

Ziet er goed uit, en heerlijke omgeving waar je woont!

Ik heb het ook online gekocht. Ik zie nu hoe 'jij' dat gedaan hebt, aan de zijkant er tegenaan, goed idee. Ik zat te denken aan een ren aan de voorkant maar dan zit je met die gekke punt. Aan de zijkant zou onder het hok dan het gaas eruit kunnen als doorgang en dan hou je toch het verband in het houtwerk. Alleen, kom je dan nog bij het legnest??? Daar moet ik dan nog even over nadenken...

Overigens wilden de dames gisterenavond niet het hok in , met z'n vieren onder het nachthok in elkaar gedoken. Ik heb een half uur op mijn knieën in de ingang gezeten terwijl mijn man probeerde ze naar de voorkant te jagen, om ze één voor één te vangen en het hok in te zetten. Het lukt me niet om meer als eentje tegelijk te pakken dus voor ik ze allemaal had... Ging niet helemaal zachtjes ben ik bang.. :crazyeyes: :shock: :lol:

Hopelijk gaat dat wel beter worden want dat is geen doen iedere dag. En ik denk dat ze nog te klein zijn om te zeggen 'dan blijven jullie maar lekker buiten', vooral omdat het 's nachts nog zo koud en vochtig is.

Kip La La
Moderator
Land: Nederland

Berichtdoor Kip La La » 03 mei 2019 15:07

Als het mij niet lukt ze normaal op te pakken en ik kan er niet goed bij grijp ik ze bij hun staart.
Niet aan de veren trekkend maar de hele staart.
Gaan ze vaak ook van in treed-stand zitten.

Helga63
Land: Frankrijk

Berichtdoor Helga63 » 04 mei 2019 08:26

Gisterenavond wilden de dames absoluut niet naar binnen toen het ging schemeren. Ze lagen heerlijk met z'n vieren bij elkaar onder het nachthok en iedere keer als ik probeerde ze naar binnen te 'jagen' liepen ze rondjes door het hok maar ze lieten zich ook niet pakken.

Ik heb uiteindelijk, toen ze nog steeds niet wilden toen het best wel echt donker werd, maar gezorgd dat het deurtje extra dicht zat met een steen ervoor en het zeil goed over het rennetje getrokken en gedacht dat ze het dan maar zelf moesten bekijken of ze naar binnen wilden of niet. Ze zaten opgesloten in een ren dus daar was niet zoveel gevaar. Ik gebruik een product om roofdieren te verjagen in de omgeving van het hok.

Ik heb er wel heel de nacht aan gedacht, vier van die kleine kipjes (die overigens best hard groeien zag ik ineens gisteren) in de koude nacht buiten... maar ja, ze weten waar ze in de warmte kunnen zitten.

En tot mijn verbazing/vreugde ging ik vanmorgen kijken of ik niet vier diepvrieskippetjes had en zaten ze alle vier lekker in het nachthok. Weer een angst minder dus voor me. Maar ze uit de ren laten in hun toekomstige weilandje durf ik nog niet, als ze nog steeds zo bang van ons zijn en niet komen als we met voer rammelen en zo.

Hopelijk gaat dat wel snel komen.

Terug naar “Huisvesting”