Stevig gaas voor ren?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
marcovl
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2019 11:07
Land: Nederland
M/V: M

Stevig gaas voor ren?

Berichtdoor marcovl » 10 mei 2019 09:15

Goedemorgen,

We zijn bezig met het bouwen van een grote buitenren en deze willen we afsluiten met stevig gaas. Ik heb rondgekeken op het forum, maar het is me nog niet echt duidelijk geworden.

Welk gaas is redelijk strak te bevestigen en ook vrij stevig? Ik zat zelf te kijken naar volieregaas met een maaswijdte van 13x13 en een draaddikte van 1,05mm. Is deze draaddikte dik genoeg? De ren wordt 2 meter hoog en het gaas dus het liefst ook. Zonde om een balk halverwege te moeten plaatsen voor 2 stukken gaas van 1 meter hoog.

Welk gaas zouden jullie mij aan kunnen raden? En ook belangrijk, is er een winkel bekend in de omgeving van Flevoland waar dit ook af te halen is?

Hebben jullie nog andere tips waar ik aan zou moeten denken?

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Stevig gaas voor ren?

Berichtdoor jantien » 10 mei 2019 09:58

Ik heb harmonicagaas gebruikt voor mijn grote ren. Deze ren staat nu zo’n 28 jaar.

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Stevig gaas voor ren?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 10 mei 2019 12:31

Is volièregaas niet heel fijn en sterk en daardoor duur?
Voor kippen moet het niet super sterk zijn hé. Dan kan konijnengaas ook. Even kleine hokjes (waardoor bijna geen dieren het stuk kunnen knagen) en een stuk goedkoper. Muizen kunnen er wel doorheen knabbelen, maar dat kost ze wel tijd, ratten weet ik niet.
En anders kippengaas, maar dat is niet erg stevig idd en is door vele dieren door te knagen.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten