Ren waar je rechtop in kan staan

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Evy Silkie
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 okt 2023 11:04
Land: Belgie
M/V: V

Ren waar je rechtop in kan staan

Berichtdoor Evy Silkie » 25 nov 2023 19:05

Ik zou volgend jaar wat mini kipjes willen gaan houden, en dan lijkt mij een overdekte ren wel net zo veilig voor ze. Maar hoe meer ik zoek online, hoe meer ik enkel rennen vind van een 1.20 m of 1.50 m hoog. Hoe groter van oppervlak, hoe lager lijkt me zelfs. Wie vindt die dingen toch uit. :roll: Lijkt me toch vreselijk onaangenaam om de dieren zo te verzorgen.

- Weet iemand waar je een overdekte ren kan kopen van deftig materiaal met een hoogte van 2 m ongeveer? (Die in België levert liefst)

- Ik zou natuurlijk zelf iets kunnen bouwen maar ik ben ook maar een vrouw alleen en ik weet het niet zo goed, tips/bouwplannen zijn dus ook welkom.

- Heeft iemand ervaring met het spannen van een net met behulp van plastiek buizen? Ik vraag me vooral af hoe ik ze best in de grond doe zonder dat ze ombuigen bij het minste stormpje.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Ren waar je rechtop in kan staan

Berichtdoor lnge » 25 nov 2023 19:08

Ik ben geen vrouw alleen. Sterker nog, ik ben de vrouw van een timmerman. Maar ik heb zelf een ren getimmerd, zonder hulp van mijn man.
Waar een wil is, is een weg ;)

Gebruikersavatar
umbaba
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:54
Land:
M/V: V
Locatie: Wezembeek-Oppem

Re: Ren waar je rechtop in kan staan

Berichtdoor umbaba » 25 nov 2023 20:23

Ik heb een metalen tunnelserreframe met in plaats van folie volieregaas erover gespannen.
Was best vlot in mijn ééntje in elkaar steekbaar. Wel aan elke hoe ook nog met een stevige paal in de gr9nd vast gezet.
Op deze site gekocht:
https://www.serresvantack.be/

Gebruikersavatar
Evy Silkie
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 okt 2023 11:04
Land: Belgie
M/V: V

Re: Ren waar je rechtop in kan staan

Berichtdoor Evy Silkie » 25 nov 2023 22:10

lnge schreef:Ik ben geen vrouw alleen. Sterker nog, ik ben de vrouw van een timmerman. Maar ik heb zelf een ren getimmerd, zonder hulp van mijn man.
Waar een wil is, is een weg ;)


Haha, dat is waar. Ik heb al veel in elkaar getimmerd hoor, maar soms ben ik het eens een beetje beu van altijd alles alleen te moeten doen. Misschien zie ik het beter zitten wanneer de winter terug voorbij is.

umbaba schreef:Ik heb een metalen tunnelserreframe met in plaats van folie volieregaas erover gespannen.
Was best vlot in mijn ééntje in elkaar steekbaar. Wel aan elke hoe ook nog met een stevige paal in de gr9nd vast gezet.
Op deze site gekocht:
https://www.serresvantack.be/


Dat lijkt me nu eens een super idee! Dat moet ik eens goed bekijken. Dank u!

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23017
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Ren waar je rechtop in kan staan

Berichtdoor Kip La La » 26 nov 2023 00:46

Ik heb op VidaXL diverse leuke volières en kippenhokken gezien.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Ren waar je rechtop in kan staan

Berichtdoor lnge » 26 nov 2023 19:02

Evy Silkie schreef:
Haha, dat is waar. Ik heb al veel in elkaar getimmerd hoor, maar soms ben ik het eens een beetje beu van altijd alles alleen te moeten doen. Misschien zie ik het beter zitten wanneer de winter terug voorbij is.


Kopen is natuurlijk ook makkelijker. Maar als ik dan naar de prijzen kijk dan denk ik, pak zelf wel een hamer.

Pearlsofpassion
Berichten: 4377
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Ren waar je rechtop in kan staan

Berichtdoor Pearlsofpassion » 26 nov 2023 19:06

En ook omdat een echt groot genoege ren idd vrijwel niet te vinden is.
Goed voor nachtveiligheid, maar niet voor permanente huisvesting.

Jron
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2023 21:51
Land: Portugal
M/V: M

Re: Ren waar je rechtop in kan staan

Berichtdoor Jron » 26 nov 2023 20:22

Pearlsofpassion schreef:En ook omdat een echt groot genoege ren idd vrijwel niet te vinden is.
Goed voor nachtveiligheid, maar niet voor permanente huisvesting.


Zelf bouwen, als je bovenkant open laat, is het redelijk simpel. Wat metalen palen en gaas. Ga ik ook doen.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23017
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Ren waar je rechtop in kan staan

Berichtdoor Kip La La » 26 nov 2023 20:34

Dat laatste kan bij mij echt niet, het is dan wachten tot ze opgesnackt worden door het één of andere roofdier.

Jron
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2023 21:51
Land: Portugal
M/V: M

Re: Ren waar je rechtop in kan staan

Berichtdoor Jron » 26 nov 2023 20:38

Bij mij ook niet, maar ik ga de bovenkant wel dicht maken, ik ben er nog over aan het nadenken. Ik heb ook nog wat tunnelkas onderdelen staan.

Het gaas gaat in ieder geval een stuk de grond in, dat is simpel voor mij (ik heb een tractor die de voren kan trekken). Dan nog wat gaas aan de buitenkant op de vloer.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten