Laat je kippenhok eens zien

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Esther279
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 apr 2015 16:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Esther279 » 07 mei 2020 01:59

En -Jasper- Super leuk hok. Kipparadijsjes

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor tuff cookie » 07 mei 2020 06:30

Jasper, heel knap gedaan ! Ziet er prachtig uit, helemaal professioneel :duimop:

Elroy
Berichten: 218
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Elroy » 07 mei 2020 23:07

Geweldig hok, Butabi, tsjonge, als kip kun je het ook maar treffen! Hoe doe je het met afwatering, loopt het gewoon het dak af?

Jasper, ook heel erg mooi! Ziet er gezellig en vrolijk uit, heerlijk voor die kippies! En dat leuke schommeltje wordt goed benut!

Opa Stef
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2020 17:23
Land: Nederland
M/V: M

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Opa Stef » 11 mei 2020 17:52

Ik heb voor een kennis even een kippenhok gemaakt.
Ze is er er blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

gwenz
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2019 18:10
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor gwenz » 11 mei 2020 20:59

Wat een mooi hok. Dat welkomst bordje boven de deur en huisnummer! Geweldig.

Xiatje
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2017 09:52
Land: Belgie
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Xiatje » 11 mei 2020 22:43

Na onze verhuis eindelijk terug plaats voor wat kippetjes... :-D
Gezien ik vroeger met mijn oude hok veel problemen heb gehad met bloedluis wou ik deze keer zelf een hok maken...bloedluisproof :cool:
Het hok is volledig opgebouwd uit betonplex en echt elk kiertje is afgekit... dus normaal gezien hebben bloedluizen geen kans... :onee:
Het hok staat hoog genoeg van de grond zodanig dat ze eronder ook nog kunnen schuilen...(en zo gaat er ook geen ruimte verloren).
Zou eventueel onderaan ook de achterkant/zijkanten nog willen afwerken, zodanig dat ze volledig uit de wind kunnen schuilen.. Wil alleen dat het een mooi geheel wordt... dus nog eventjes nadenken over het materiaal dat ik ervoor kan gebruiken...tips en ideetjes zijn altijd welkom :gulzig:

Zou er ook nog graag iets van decoratie op willen aanbrengen... Zelf iets schilderen of iets in smeedijzer ophangen ofzo... Ben nog op zoek naar iets leuk... :-D

Hierbij enkele fotootjes van mijn creatie :-)

Afbeelding

Afbeelding

Arne B
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 jul 2019 09:00
Land: Nederland
M/V: M

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Arne B » 20 mei 2020 22:09

Nu ook het (indoor)nachthok (bijna)klaar. Ik wacht nog op een pallet steigerhout wat ik bestel heb om tuinmeubels te maken.

Wat ik over heb gebruik ik voor de wanden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Legnesten zitten trouwens rechts om de hoek.
Hier over nog wel even een vraagje. Moet ik nu licht in het nachthok maken? Ook overdag is het best donker in het hok.

Ik heb nog een Hue LED strip liggen die ik er in kan plakken eventueel. Die kan ik via Wi-Fi schakelen of met een routine programmeren dat het gedimd aan staat gedurende de dag als het luik open is.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Isabel » 21 mei 2020 05:14

Het nachthok in de schuur is een feit! Vrouwlief ook tevreden? :mrgreen:

Moest even kijken hoe het zat, want zelf heb ik geen nachthok in de schuur. Heb een deel van de schuur afgezet met gaaspanelen en losse bakken op de grond als legnesten. Zitstokken heb ik aan het gaas bevestigd. Met het oog op bloedluis wilde ik zo min mogelijk hout gebruiken.

Ik zou kijken of ze eieren in het nachthok leggen, anders kan je nog een extra zijraampje maken. Maar ik denk dat het licht zat is.

Ga je nu verduistering voor deur en raam/ ramen van de schuur hangen of voor het nachthok?

Ze zitten er wel goed bij, zo dicht bij de verwarming en koelkast. ;)

Arne B
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 jul 2019 09:00
Land: Nederland
M/V: M

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Arne B » 21 mei 2020 07:06

Haha. Vrouwlief is heel tevreden. De tuin is nu veel overzichtelijker. En de kipjes hebben nu NOG meer scharrel ruimte.

Ik hoef denk ik de schuur niet te verduisteren. Het is donkerder dan het hok buiten wat ze eerst hadden.

De verwarming is losgekoppeld. Aan de andere kant van de schuur hangt een nieuwe. Maar deze is alleen bedoeld om de vorst uit te schuur te houden. In principe staat deze dus nooit aan. Het is nooit koud genoeg om het te laten vriezen hier binnen.

De koelkast is tijdelijk. Deze gaat binnenkort weg. Op die plek hang ik de legnesten die nu binnen in het hok staan.

De kipjes hebben een vannacht voor het eerst in geslapen. Ze komen nu net heel voorzichtig naar buiten.. Het is allemaal nog even wennen denk ik. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Isabel » 22 mei 2020 08:40

En? Hoe vonden de dames het?

Vroeg mij trouwens af waarom je het steigerhout eventueel tegen de wanden gaat plaatsen. Zou zelf zo min mogelijk hout gebruiken i.v.m. bloedluis.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten