Welke broedmachine?

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
tom941
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2016 17:59
Land: belgie
M/V: M

Welke broedmachine?

Berichtdoor tom941 » 22 dec 2016 22:23

Hallo,
welke broedmachine raden jullie mij aan? de bedoeling is voor brahma,zijdehoender,kuifhoender en serama uit te broeden. Niet allemaal tegelijk natuurlijk budget is max 150€ maar liefst rond de 100€.
Alvast bedankt
Mvg tom

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor danielb » 22 dec 2016 22:51

voor 100 a 150 euro heb je tegenwoordig niet veel meer.
hangt er van af hoeveel eieren je wilt uitbroeden.
ik doe al jaren bijna enkel aan natuurbroed omdat ik enkel een zeer oude broedmachine heb en ik gewoon graag natuurbroed doe en er veel ervaring mee heb.
ik ben ook wel benieuwd welke antwoorden en resultaten er aangegeven gaan worden.
maar je hebt dus ook brahmas en zijdehoenders.
onder een zijdehoen kun je toch heel wat eieren leggen van bijvoorbeeld een serama hoor.
of onder een brahma die geen overgewicht heeft en je hebt het broednest aangepast kun je van al de rassen die je hebt heel veel eieren onder kwijt.
als je maar tot 150 euro wilt gaan voor een broedmachien,dan kan je beter je zijdehoenders of brahmas als broeders laten dienen.....
je kan wel niet kiezen wanneer je gaat broeden dan,want dat is een keuze van de hen zelf en dan moet je natuurlijk nog eieren hebben ook.
wou ik gewoon effe meedelen.

tom941
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2016 17:59
Land: belgie
M/V: M

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor tom941 » 22 dec 2016 22:57

Oke alvast bedankt voor het antwoord. Hoe heb jij het nest aangepast voor je brahmas .
Mvg

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor Fryske » 23 dec 2016 13:35

Voor dat bedrag heb je de fantastische Puisor Exellent! Is aanpasbaar door ander rekje te plaatsen voor kleine eitjes, zelfs kwartel.

Budgetbroedmachines.nl is waar je hem voordelig kunt bestellen. Op hun site veel filmpjes over hoe het beste, etc! Goede service!

tom941
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2016 17:59
Land: belgie
M/V: M

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor tom941 » 23 dec 2016 13:58

Oke bedankt

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor Trea » 23 dec 2016 20:56

Je kan ook je zijdehoenders gebruiken als broedmachine voor de brahma eieren. ;)

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor danielb » 28 dec 2016 00:23

Fryske schreef:Voor dat bedrag heb je de fantastische Puisor Exellent! Is aanpasbaar door ander rekje te plaatsen voor kleine eitjes, zelfs kwartel.

Budgetbroedmachines.nl is waar je hem voordelig kunt bestellen. Op hun site veel filmpjes over hoe het beste, etc! Goede service!


is inderdaad zeer goedkoop en zeker naargelang de eieren je er in kunt leggen.
temperatuur kan je zelf wel niet bijregelen als ik het juist gelezen heb.
kamer temperatuur moet steeds tussen de 16 a 23 graden zijn......
ideaal als je een kamer hebt waar je die temperatuur zo kunt houden.
ben wel benieuwd naar de resultaten.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor Fryske » 28 dec 2016 09:22

Ik heb de Exellent en die kan je idd. niet zelf instellen maar ik heb heb dat ook nog niet nodig gehad. Er is nu overigens ook eentje die je wel zelf kunt instellen/regelen. De uitkomst tot nu toe zo'n 100 %. Op de zes keer dat ik hem gebruikt heb eenmaal twee eieren niet uitgekomen. Mocht je te maken hebben met grote temperatuur en LV schommelingen....ze hebben er meen ik zelfs eentje die geschikt is voor de tropen.

Je leest er ook alleen maar hele goede referenties over. Kan hem van harte aanbevelen! Binnenkort komt er hier nog eentje omdat ik behoefte heb aan een aparte uitkomstbak. Hoef niet na te denken welke dit wordt :duimop:

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor Brahma's Ward » 28 dec 2016 09:29

Ik zou aanraden om wat meer geld te investeren.

Voor een beetje meer kan je toch al een goede occasie Ms. Voordeel van die machine's is de top isolatie, waardoor je ze ook in een ruimte kunt zetten waar de temperatuur wat schommelt. Door de isolatie zal het ook wat zuiniger uitkomen en als er een onderdeel stuk is kan de fabriek dit altijd vervangen.

Van een puisor of andere plastic machientjes ben ik zelf geen fan, 1 kleine stroompanne en de machine is meteen afgekoeld.

Natuurlijk zal je er ook wel een hoop kuikens mee uit kunnen broeden als je hem in een ruimte zet met een goede constante temperatuur.

Koop in alle geval ook een zeer degelijke thermo- en hygrometer want die ga je altijd nodig hebben om de machine's bij te kalibreren .

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor Fryske » 28 dec 2016 09:47

Stom toeval wil dat wij echt een keer een halve dag zonder stroom hebben gezeten. Ik heb een fleecedeken om de bak gedaan toen ik erachter kwam. De kuikens zijn keurig uitgekomen. Je leest wel van kuikens die uitkomen na een dag (of zelfs twee) zonder stroom. Of zonder hen :-D Koude eieren tot gevolg. Meestal komen ze een dag later dan gepland gewoon uit.

Maar goed de keuze is aan Tom :-)


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten