Welke broedmachine?

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
tom941
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2016 17:59
Land: belgie
M/V: M

Welke broedmachine?

Berichtdoor tom941 » 22 dec 2016 22:23

Hallo,
welke broedmachine raden jullie mij aan? de bedoeling is voor brahma,zijdehoender,kuifhoender en serama uit te broeden. Niet allemaal tegelijk natuurlijk budget is max 150€ maar liefst rond de 100€.
Alvast bedankt
Mvg tom

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor danielb » 22 dec 2016 22:51

voor 100 a 150 euro heb je tegenwoordig niet veel meer.
hangt er van af hoeveel eieren je wilt uitbroeden.
ik doe al jaren bijna enkel aan natuurbroed omdat ik enkel een zeer oude broedmachine heb en ik gewoon graag natuurbroed doe en er veel ervaring mee heb.
ik ben ook wel benieuwd welke antwoorden en resultaten er aangegeven gaan worden.
maar je hebt dus ook brahmas en zijdehoenders.
onder een zijdehoen kun je toch heel wat eieren leggen van bijvoorbeeld een serama hoor.
of onder een brahma die geen overgewicht heeft en je hebt het broednest aangepast kun je van al de rassen die je hebt heel veel eieren onder kwijt.
als je maar tot 150 euro wilt gaan voor een broedmachien,dan kan je beter je zijdehoenders of brahmas als broeders laten dienen.....
je kan wel niet kiezen wanneer je gaat broeden dan,want dat is een keuze van de hen zelf en dan moet je natuurlijk nog eieren hebben ook.
wou ik gewoon effe meedelen.

tom941
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2016 17:59
Land: belgie
M/V: M

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor tom941 » 22 dec 2016 22:57

Oke alvast bedankt voor het antwoord. Hoe heb jij het nest aangepast voor je brahmas .
Mvg

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Welke broedmachine?