Probleem temperatuurverschillen king suro

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
jeroman
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:14
Land: Belgie
M/V: M

Probleem temperatuurverschillen king suro

Berichtdoor jeroman » 19 feb 2017 15:26

Als ik de temperatuur nameet in mijn broedmachine op verschillende plaatsen heb ik meer dan 2 fahrenheit verschil. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn en wat zou ik er aan kunnen doen?

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Probleem temperatuurverschillen king suro

Berichtdoor peertje » 19 feb 2017 16:40

euh... misschien kwam het antwoord wel van de advertentie die toevallig onder je stukje stond toen ik het las:

'GOEDKOPE BROEDMACHINE?'

:whoea:

neh... ik weet het antwoord niet: geen ervaring met broedmachines. Maar deze was te leuk om niet te delen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Probleem temperatuurverschillen king suro

Berichtdoor Jan Sch » 19 feb 2017 21:10

Zou iedereen aanraden om de temperatuur in zijn broedmachine eens te meten. Op verschillende plaatsen; dan zul je zien dat er nogal verschillen zijn. De oorzaak is ook dat er verse lucht de machine moet binnenkomen. Dit maakt dit ook verklaarbaar. Hoe groter het verschil in temperatuur is tussen de broedmachine en de temperatuur waar deze staat; zoveel te groter dit verschil.
Je kunt dit oplossen door de eitjes steeds van plaats te veranderen. Sommige draaien het rek, maar als de buitenkant kouder is, schiet je niet veel op. Het is belangrijk dat de kuikens gelijktijdig uitkomen.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten