Bewegende eenden eieren?

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor danielb » 20 apr 2017 23:08

dat hou ikzelf zo nooit niet bij ;)
drinken zullen eendjes wel veel doen,maar ook vooral morsen :gulzig:
als jij ze al hebt zien eten en drinken,dan is dat goed,want dat zullen ze ook wel doen als jij er niet bij bent ;)

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor José » 21 apr 2017 00:34

De ORS is vooral bedoeld als suggestie voor het zwakste eendje, als oppepper omdat die toch een slechtere start heeft gehad en nu nog wat na-sukkelt ten opzichte van de andere twee. En dat die andere twee dan wat mee slurpen kan ook geen kwaad. De zorg gaat nu even uit naar die kleinste. Maar ik hoop en verwacht dat ook die er morgen nog zal zijn.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor danielb » 21 apr 2017 00:46

ik denk dat ze zowiezo alle 3 een slechte start hebben gehad ;)
maar wat ors in het drinkwater kan inderdaad geen kwaad.
dat denk ik toch,want heb het zelf nooit aan kuikens gegeven.
bij mijn moederloze nijntjes was dit wel een aan te raden ding om te doen,maar toen ik dat gelezen had zat ik al enkele dagen verder en heb het toen niet meer gedaan.

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 21 apr 2017 08:39

Goedemorgen. Ik heb het eerst aangekeken (ik ben er niet zeker van of ors de darmpjes van slag maakt?) hij was/is na mijn inziens nog sterk genoeg omdat zoals je al zei ook zelf op de plaat komt.

Gisteravond toen ik het licht in de kamer uit deed gingen ze gelijk onder de plaat kwebbelen, ik heb de piepert 2minuten gehoord om de 30seconden en was stil. Ik heb toch vannacht even gespiekt om te kijken of alles goed ging dus bij lamp aandoen zag ik dat ze de waterbak alweer vies hadden dus ook bezig zijn geweest,verder kwamen ze er alle 3 onder vandaan zo van goedemorgen :mrgreen: snel nog even schoon water neer gezet.

Heb de pulletjes eronder geschoven en de lamp weer uit en heb ze niet weer gehoord. Vanmorgen waren ze nog stil bij licht dus snel kijken en toen ze ons hoorde kwamen ze er vrolijk onder weg :ilove: dus yes ze doen het alle 3 nog gelukkig. 10 minuten daarna begon de piepert weer ... Het kan niet een soort van aandacht zijn toch? Vind zo vreemd dat die afgelopen nacht verder stil is geweest. Ze liggen ook nu weer op de plaat in plaats er onder :gutgut: straks even eitje koken voor ze en de dooier prakken en bij het voer doen. Verder vandaag nog aankijken met de zwakste voordat ik ors toe ga dienen?

Zal vandaag een keer weer een filmpje of foto plaatsen :ilove:

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 21 apr 2017 21:10

Goed we zijn de dag weer door en gelukkig zijn ze er nog :ilove: het zijn zulke schatjes ook en zijn alweer wat gegroeid volgens mij :-D .

Het piepende pulletje heeft vandaag overdag ook nog al gepiept met tussen poses maar vanavond heb ik ze er even uit gehad omdat de onderlegger verschoont moest worden en toen ik ze terug zette gingen ze even eten en drinken en daarna verzadigd weer boven op de plaat liggen en hij is gewoon een dik uur stil geweest op de plaat lekker kwebbelen met zn drieën dat is apart dan toch :-)

Ze hebben lekker een geprakt eitje door de voeding hoelang kan ik dat eigenlijk laten staan?. Aankomende nacht ga ik er niet uit ,ik hoop en ga er vanuit dat het goed gaat gezien afgelopen nacht :duimop:

Hierbij een filmpje waar ze alle 3 drinken en eten :-)
https://youtu.be/MYCQDWEAMwY :ilove:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22987
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Kip La La » 21 apr 2017 21:25

Hoe koddig!
Je boft maar! :-D

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 21 apr 2017 21:42

ja schatjes he :ilove: en wat doen ze het goed gelukkig,boffen zeker :-D :duimop:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor José » 22 apr 2017 10:23

Ze zien er prima uit, ik denk dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over het piepertje. Tip: ruil het drinkbakje eens een poosje met een laag drinkbakje zonder vakken, bijvoorbeeld een ovenschaaltje. Dat is een stuk gemakkelijker voor ze en verdrinken zullen ze met deze vitaliteit niet als je daar 3-4 cm water in doet. Je hebt wél kans dat ze er in gaan badderen, maar ook dat is een filmpje waard. Kan je voor 's nachts altijd weer het vakkenbakje doen uit veiligheidsoverwegingen. En een beetje eigen vuil in het drinkwater kan ook geen kwaad hoor, in slootwater zit ook genoeg vuiligheid en daar overleven pullen ook prima in.

Blinde gok: 1 woerdje, 2 dames. Maar slaat nog nergens op, ze zitten nog niet in de veren. Is meer een gevoel, ontleend aan het feit dat de middelste een bredere snavel heeft en iets meer hoekig is qua koppie. Kan het dus helemaal mis hebben ;)
Maar leuk zijn ze zeker!

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 22 apr 2017 10:38

Ja ze zien er goed uit he,ben er super trots op :ilove: oke kunnen ze op deze manier niet goed drinken dus,dan ga ik die straks wisselen :duimop:

Haha dat het vies word,geen probleem dat kunnen we schoon maken dus :mrgreen: als ik jet zie zal ik zeker een filmpje schieten haha.

Ja met dat eigen vuil, normaal moet dat ook wel kunnen maar door de start dacht ik zo min mogelijk bacteriën creëren vandaar dat ik het om de haverklap schoon water in doe. Over een weekje ben ik daar geruster over.

Oke nou ik ben benieuwd wat het gaat worden maar als ze maar gezond zijn vind ik het prima.

Wat ik wel zag bij 1 pulletje is de hoek van het oogje hele kleine(mini) belletjes bij elkaar,duid dat op iets met het oog of komt dit vaker voor?

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 01 mei 2017 18:05

Hallo allemaal, ik wil nog even melden dat het hartstikke goed gaat met alle 3, doen het goed en groeien als kool, dus ik zeg trots! zijn jullie even op de hoogte allemaal :mrgreen: :duimop:


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten