Broedmachine 1e keer

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
randywessels
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mei 2017 18:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine 1e keer

Berichtdoor randywessels » 02 jun 2017 00:17

Wie zegt dat het aan de machine ligt stelletje azijn zeikers !

randywessels
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mei 2017 18:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine 1e keer

Berichtdoor randywessels » 02 jun 2017 00:18

Lekker makkelijk, andermans spul afzeiken. Trieste gasten hier

danielb
Berichten: 7177
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Broedmachine 1e keer

Berichtdoor danielb » 02 jun 2017 00:19

ojee.
nu je het zegt......
ik denk dat je broedmachine perfect in orde is.
maar wat een klungeraar dat je toch bent om geen 1 kuiken te hebben.
tof om zo te reageren ;)

danielb
Berichten: 7177
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Broedmachine 1e keer

Berichtdoor danielb » 02 jun 2017 00:21

randywessels schreef:Lekker makkelijk, andermans spul afzeiken. Trieste gasten hier


het gaat niet om andermans spul af te zeuren.
11 euro is gewoon gratis.
dat kan gewoonweg geen goed werkende broedmachine zijn.
meer moet je daar niet achter zoeken.

danielb
Berichten: 7177
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Broedmachine 1e keer

Berichtdoor danielb » 02 jun 2017 00:24

vreemd dat er af te zeuren staat terwijl ik af te zeuren schreef........
niets met het topic te maken,maar vreemd dat het anders staat geschreven dan ik geschreven heb.
zelfs nog eens proberen te verbeteren,maar lijkt erop dat af te zeuren als af te zeuren word aangetoond............ :crazyeyes:

danielb
Berichten: 7177
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Broedmachine 1e keer

Berichtdoor danielb » 02 jun 2017 00:26

lol
weer toont het af te zeuren :gutgut: :gulzig: ;)
ik schreef aftezeiken,maar dan van elkaar af.
en dan word het als af te zeuren getoond :lol:

randywessels
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mei 2017 18:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine 1e keer

Berichtdoor randywessels » 02 jun 2017 00:28

Is dat een getoetste aanname of ongetoetste aanname ?
Wat een l*l. Ik heb zelf youtube filmpjes gezien dat er kuikens uit dit zelfde apparaat komen. Hoezo waren de eieren volgens jou wel goed ? Misschien waren ze wel ouder dan 14 dagen oud... weet jij veel ? Afijn deze kan op slot. Stelletje betweters hier..

danielb
Berichten: 7177
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Broedmachine 1e keer

Berichtdoor danielb » 02 jun 2017 00:34

jij bent echt een huilebalkje hoor ;)
waar jij je u druk over maakt.......
de broedmachine is niet door u gecreerd he??? of wel soms????
dus uw fout niet.
en kan goed zijn dat jij filmpjes hebt gezien waar het goed ging,maar de waarheid kom je pas te weten als je het zelf doet en probeert.
en misschien werkt het ding wel,maar helemaal niet verwonderlijk als het ding langs geen kanten zou werken.
blijkt dat je niet veel kunt verdragen........................

giffy
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2014 17:01
Land: belgie
M/V: V

Re: Broedmachine 1e keer

Berichtdoor giffy » 02 jun 2017 07:40

randywessels schreef:Ik heb zelf youtube filmpjes gezien dat er kuikens uit dit zelfde apparaat komen.

Op dit filmpje zie je een kuiken uit het ei komen : https://www.youtube.com/watch?v=0rKYabXk0ZY
Dergelijk filmpje is makkelijk te maken, je broedt een ei uit in een serieuze broedmachine en op het moment dat het uit de schaal begint te kruipen leg je het in dit toestel.
Op een andere site beweert de fabrikant dat eieren keren "optional" is, maar niet nodig als het een klein aantal eieren betreft. Duidelijk onkunde en bedrog.

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine 1e keer

Berichtdoor peertje » 02 jun 2017 10:38

hoi Randy...
Rot dat de bm geen kuikens heeft opgeleverd :cry:
Ik wil -na alle commentaren van de vakbroeders hier- toch ook even terug naar je eerste berichtje. Daarin geef je aan liever een grotere bm te hebben gekocht.
Mijn -grotere- bm heeft ook niks opgeleverd... onbestemd merk, mogelijk ook uit China, gietfout in het plastic die me niet was opgevallen. Hersteld en ik doe nu een tweede poging.
Als je jouw bm bekijkt, dan zitten daarin een aantal basiszaken niet goed. Daar hebben onze collega's hier gewoon gelijk in... en dat zijn er met tientallen jaren ervaring en honderden kuikens. En waarschijnlijk ook legio teleurstellingen, net als jij... en ik ook.

Als je dan naar de bm zelf kijkt:
- hij lijkt de temperatuur aardig goed te houden, maar moet geijkt zijn omdat deze 2 graden kan afwijken
- de vochtigheid lijkt te hoog, getuige condensatie aan de buitenkant. Ook geijkt meten.
- geen keerinstallatie, ruimte voor grote eieren is krap

Ik zou zeggen: koop of toch gewoon die grotere bm die je eigenlijk wilde en ga genieten van de garantie dat er kuikens uit de eieren kunnen komen, net als vele anderen hier. Hoef je je ook niet druk te maken om een bm met fouten die je willens en wetens is aangesmeerd voor een gewoon onlogisch laag bedrag. Een foute bm is namelijk niet jouw fout. Dat was zo geweest als je al jaren kuikens uitbroedde en dan zo'n dingetje kocht... het is je eerste, kost geen honderden euro's... gewoon opnieuw beginnen :duimop:

Of en misschien ook: deze bm kan je best later nog een keer als semi-vlakbroeder gebruiken. Dek het waterreservoir tot dag 18 deels af zodat de rv rond 50 is, leg krieleieren vlak in en keer ze 2-3 keer per dag 90 graden heen en weer terug...

Om iets van je frustratie weg te nemen wil ik verwijzen naar een eerdere discussie hier, die qua betrekking wel iets weghad van die mbt jouw bm ;)
Alles blijkt relatief...
viewtopic.php?f=11&t=68259&start=40


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten