LV in broedmachine

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
happybird
Berichten: 207
Lid geworden op: 02 apr 2014 08:41
Land: Nederland
M/V: M

Re: LV in broedmachine

Berichtdoor happybird » 28 jun 2017 19:17

Oke dan help ik niet. De broedtijd zit er al op, want dit is dag 23. Je hoort het kuiken wel hard piepen in het ei. Maar geen barstje te zien.

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: LV in broedmachine

Berichtdoor peertje » 28 jun 2017 19:50

Ik zou het ook lastig vinden om niks te doen... nee heb je... maar hoe is je LV-verloop? Want als je je bm nu meerdere keren open hebt gehad is het vlies wellicht te taai geworden, logisch dat een nakomer niet verder komt.
Overigens... over tijd en niet uitkomen betekent al wel interen, dan kan uitkomen alsnog te inspannend zijn, wordt het sowieso een nul... alleen een barstje maken in de luchtkamer geeft lucht en hoop maar kan alsnog op teleurstelling uitdraaien

happybird
Berichten: 207
Lid geworden op: 02 apr 2014 08:41
Land: Nederland
M/V: M

Re: LV in broedmachine

Berichtdoor happybird » 28 jun 2017 21:56

Bm is nu meerdere keren open geweest inderdaad. Lv is nog wel erg hoog, 86%. Kan wel even een barstje maken, wie weet worsteld ie zich er vannacht wel uit!

happybird
Berichten: 207
Lid geworden op: 02 apr 2014 08:41
Land: Nederland
M/V: M

Re: LV in broedmachine

Berichtdoor happybird » 28 jun 2017 21:58

Zie net dat ie zelf al een gaatje heeft gepikt! Ik geef hem tot morgenvroeg om er zelfstandig uit te komen. Anders help ik heel lichtjes.

happybird
Berichten: 207
Lid geworden op: 02 apr 2014 08:41
Land: Nederland
M/V: M

Re: LV in broedmachine

Berichtdoor happybird » 29 jun 2017 13:29

Het is niet zelf gelukt, dus heb het kuikentje een beetje geholpen. Lijkt een mooie gezonde laat komer te zijn! Waggeld al rustig door de bm heen.

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: LV in broedmachine

Berichtdoor peertje » 29 jun 2017 18:27

yes... zie je wel... samen kan ook... kuiken een beetje en jij :duimop:

happybird
Berichten: 207
Lid geworden op: 02 apr 2014 08:41
Land: Nederland
M/V: M

Re: LV in broedmachine

Berichtdoor happybird » 30 jun 2017 13:55

Je ziet wel duidelijk dat ie iets zwakker is. Hopelijk wordt ie snel wat sterker!

Het kuiken met de draaihalsziekte heeft 3 dagen in een donker doosje gezeten. En ja hoor, hij doet weer normaal! Hij heeft het zonder voer en water moeten doen, maar zit nu weer bij de andere kuikens. Hopelijk gaat ook hij helemaal op krachten komen.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten