Broedmachine luchtvochtigheid

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Gebruikersavatar
Meneerkanarie
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 aug 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine luchtvochtigheid

Berichtdoor Meneerkanarie » 10 aug 2017 15:23

Trea schreef:Voor die prijs mag je toch wel verwachten dat die bm naar behoren functioneert. Ik heb hier al veel goedkopere BMers langs zien komen ook type 'eierkoker' voor maar 15. Euro zelfs daar kunnen met een beetje mazzel blijkbaar kuikens uitkomen.

Wel erg laat om nog te broeden. Succes.



Wist niet echt dat er periodes waren Waneer mensen eitjes in broedmachine gingen leggen. Ik denk dat ik even een losse LV meter en warmte meter koop en erin duw!

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Broedmachine luchtvochtigheid

Berichtdoor Trea » 10 aug 2017 16:09

Het is t beste dat de kuikens volgroeid zijn als de herfst zijn intrede doet. Met koude nachten en korte dagen raakt een kuiken op achterstand.

Je zal sowieso lange tijd een warmtelamp/plaat nodig hebben. Het beste is dan om ze in een schuur of iig op een beschutte plek te zetten en ze ook extra daglicht te geven zodat ze kunnen doorgroeien. En beter met een groepje dan alleen. Dan kunnen ze elkaar ook warm houden. Want bij je volwassen kippen kunnen ze ook pas als ze (bijna) volwassen zijn.

Het broedseizoen van vogels is ongeveer van begin maart tot eind juni.

Gebruikersavatar
Meneerkanarie
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 aug 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine luchtvochtigheid

Berichtdoor Meneerkanarie » 10 aug 2017 16:24

thanks voor info. broedmachine staat in mijn schuur. doe nu ook keuken papiertje erin die vochtig maken voor LV

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine luchtvochtigheid

Berichtdoor peertje » 10 aug 2017 18:34

Mijn bm doet hetzelfde... niks erg
Ik gooi het reservoir gewoon helemaal vol en dek het dan af met zo'n groot plantetiket, net ver genoeg dat de RV goed is... scheelt ook massa's bijvullen, want elke keer als je je BM opent vliegt de RV naar beneden en weer omhoog...
Bijvullen doe ik overigens via een slangetje en een spuitje van buitenaf... dus de BM gaat niet eens open behalve voor schouwen en om de eieren op het uitkomrooster te plaatsen...

(Even terzijde: ik had alles zo goed geregeld dat mijn ijking verkeerd was overigens... gekookte eitjes dit jaar)

En... het is wel laat om nog te broeden hoor...

Gebruikersavatar
Meneerkanarie
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 aug 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine luchtvochtigheid

Berichtdoor Meneerkanarie » 10 aug 2017 18:47

peertje schreef:Mijn bm doet hetzelfde... niks erg
Ik gooi het reservoir gewoon helemaal vol en dek het dan af met zo'n groot plantetiket, net ver genoeg dat de RV goed is... scheelt ook massa's bijvullen, want elke keer als je je BM opent vliegt de RV naar beneden en weer omhoog...
Bijvullen doe ik overigens via een slangetje en een spuitje van buitenaf... dus de BM gaat niet eens open behalve voor schouwen en om de eieren op het uitkomrooster te plaatsen...

(Even terzijde: ik had alles zo goed geregeld dat mijn ijking verkeerd was overigens... gekookte eitjes dit jaar)


Thx voor uw reactie ik weet dat laat is maar wilde proberen maar Btw u gooit helemaal vol? Als ik hem vol gooi staat vochtigheid meteen op 70 wat moet ik dan doen

En... het is wel laat om nog te broeden hoor...

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine luchtvochtigheid

Berichtdoor peertje » 10 aug 2017 19:03

ja... reservoir helemaal vol dus... en dan het oppervlak afdekken tot hooguit een paar cm2 (hangt ook een beetje van je ventilator af... die kan je ook nog 'knijpen' door er een luchtrooster voor te plaatsen)

Gebruikersavatar
Meneerkanarie
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 aug 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine luchtvochtigheid

Berichtdoor Meneerkanarie » 10 aug 2017 19:12

peertje schreef:ja... reservoir helemaal vol dus... en dan het oppervlak afdekken tot hooguit een paar cm2 (hangt ook een beetje van je ventilator af... die kan je ook nog 'knijpen' door er een luchtrooster voor te plaatsen)



Ik heb deze https://ibb.co/eLZwra
https://ibb.co/mS2MPv

Gebruikersavatar
Meneerkanarie
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 aug 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine luchtvochtigheid

Berichtdoor Meneerkanarie » 18 aug 2017 22:57

heb toch maar een nieuwe broedmachine gekocht de rcom pro 20 die alles automatish doet lekker dingetje!
wel duur

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Broedmachine luchtvochtigheid

Berichtdoor danielb » 18 aug 2017 23:22

soms kan je beter wat meer investeren en meer kans hebben op succes,dan heel goedkoop,maar niets of zeer weinig resultaat.
en normaal gezien gaan de duurdere broedmachines ook veel langer mee.
succes.

Gebruikersavatar
Meneerkanarie
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 aug 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine luchtvochtigheid

Berichtdoor Meneerkanarie » 18 aug 2017 23:34

danielb schreef:soms kan je beter wat meer investeren en meer kans hebben op succes,dan heel goedkoop,maar niets of zeer weinig resultaat.
en normaal gezien gaan de duurdere broedmachines ook veel langer mee.
succes.



Bedankt voor je bericht
Over 9 dagen kuikens ben benieuwd.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten