MS 50 volautomaat

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
vincent1990
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 nov 2014 22:52
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Rotterdam

Re: MS 50 volautomaat

Berichtdoor vincent1990 » 25 sep 2017 12:46

Chriss schreef:Ik maak geen gebruik van digitale vochtmeting, is misschien wel een optie. Al die andere metertjes zijn behoorlijk onbetrouwbaar. Om eerlijk te wezen gebruik ik ook geen metertjes meer, is een stukje ervaring geworden.


Ik heb er ook even over moeten andenken, maar de luchtvochtigheid is wel een belangrijk onderdeel van het broedproces. Als onervaren machinebroeder wil ik het dan toch zo goed mogelijk doen. Die ervaring van u die mis ik dan net weer :gossip:

Gebruikersavatar
Chriss
Berichten: 3243
Lid geworden op: 16 jul 2012 17:35
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: IJsselstein (U)
Contacteer:

Re: MS 50 volautomaat

Berichtdoor Chriss » 25 sep 2017 15:52

informeer eens of leden van dit forum ervaring hebben met digitale vochtbeheersing. Op een of andere manier heb ik daar geen vertrouwen in. Kan volledig misplaatst zijn.

vincent1990
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 nov 2014 22:52
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Rotterdam

Re: MS 50 volautomaat

Berichtdoor vincent1990 » 26 sep 2017 07:56

Chriss schreef:informeer eens of leden van dit forum ervaring hebben met digitale vochtbeheersing. Op een of andere manier heb ik daar geen vertrouwen in. Kan volledig misplaatst zijn.


Heb nog niemand gesproken die de optie heeft genomen, dus dat maakt het wat lastiger, maar ik ga hem zelf testen, dus zal dan mijn mening delen!

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: MS 50 volautomaat

Berichtdoor Roan12 » 26 sep 2017 09:05

Ik heb zelf een MS50 halfautomaat. Ik vind het een fantastische machine. Werkt fijn en is stabiel, ook al moet ik zelf de eieren keren.
Ik maak geen gebruik van een digitale vochtbeheersing. Heb er gewoon een hygrometer in hangen. Ik pin mij daar niet op vast. Vind het belangrijker dat de eieren goed ontwikkelen. Dus kijk meer naar de luchtkamers dan dat ik het vocht bij stuur door naar de hygrometer te kijken.

vincent1990
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 nov 2014 22:52
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Rotterdam

Re: MS 50 volautomaat

Berichtdoor vincent1990 » 26 sep 2017 09:12

Roan12 schreef:Ik heb zelf een MS50 halfautomaat. Ik vind het een fantastische machine. Werkt fijn en is stabiel, ook al moet ik zelf de eieren keren.
Ik maak geen gebruik van een digitale vochtbeheersing. Heb er gewoon een hygrometer in hangen. Ik pin mij daar niet op vast. Vind het belangrijker dat de eieren goed ontwikkelen. Dus kijk meer naar de luchtkamers dan dat ik het vocht bij stuur door naar de hygrometer te kijken.


Ik ga het zelf allemaal nog ondervinden, maar heb alleen maar positieve verhalen gehoord. Zelf keren hoef ik ook niet, dus elke prima. Ik ga op beide opties letten. De ontwikkeling jn combinatie van het vochtgehalte.

Wyandottes
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 sep 2018 21:30
Land: Nederland
M/V: V

Re: MS 50 volautomaat

Berichtdoor Wyandottes » 29 sep 2020 23:24

vincent1990 schreef:Ik ga het zelf allemaal nog ondervinden, maar heb alleen maar positieve verhalen gehoord. Zelf keren hoef ik ook niet, dus elke prima. Ik ga op beide opties letten. De ontwikkeling jn combinatie van het vochtgehalte.


Ik weet dat het een oude topic is, maar zou toch graag weten hoe die bevallen is, en of er inmiddels meer mensen zijn die hem hebben en hoe hij bevalt.

vincent1990
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 nov 2014 22:52
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Rotterdam

Re: MS 50 volautomaat

Berichtdoor vincent1990 » 29 okt 2020 11:04

Wyandottes schreef:
vincent1990 schreef:Ik ga het zelf allemaal nog ondervinden, maar heb alleen maar positieve verhalen gehoord. Zelf keren hoef ik ook niet, dus elke prima. Ik ga op beide opties letten. De ontwikkeling jn combinatie van het vochtgehalte.


Ik weet dat het een oude topic is, maar zou toch graag weten hoe die bevallen is, en of er inmiddels meer mensen zijn die hem hebben en hoe hij bevalt.


Hij bevalt prima! Er zijn al enorm veel kuikens uitgekomen in de machine.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten