check-up thermometer

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
kippenaddicted
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2018 15:34
Land: Netherlands
M/V: M

check-up thermometer

Berichtdoor kippenaddicted » 16 apr 2018 12:16

is dit een betrouwbare thermometer of heeft een glasthermometer de voorkeur?

Afbeelding

pokkie
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 apr 2013 18:02
Land: Nederland
M/V: M

Re: check-up thermometer

Berichtdoor pokkie » 16 apr 2018 17:53

Er zijn geijkte broedmeters te koop (budgetbroedmachines o.a) je kan ook even vergelijken met een koortsthermometer.
Je vult een kan met warm water ca 38graden, je doet eerst de voeler van de check-up er in wacht even tot ie op temperatuur is, en dan de koortsmeter er in met de kwikbol/voeler ter hoogte van de check-up, als ie op z'n max staat, dus niet meer hoger gaat dan kijken wat de de beiden meters aangeven.
Zo kan je eft verschil zien.
Koortsmeters zijn aardig betrouwbaar, maar ze lopen niet terug als de themp zakt, dus daar moet je wel rekening mee houden vandaar deze manier dus.
De check-up heb ik ook, bij mij doen ze het goed, maar controleren voor de eerste keer is wel een aanrader.
Succes :duimop:

kippenaddicted
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2018 15:34
Land: Netherlands
M/V: M

Re: check-up thermometer

Berichtdoor kippenaddicted » 18 apr 2018 17:06

Ik heb de thermometer gecontroleerd op juistheid met een koortsthermometer volgens bovenstaande methode. Ik had een afwijking van 0.1 C!
Deze afwijking kan natuurlijk ook aan de koortsthermometer liggen.
kortom een (zeer) goede thermometer
:duimop:

pokkie
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 apr 2013 18:02
Land: Nederland
M/V: M

Re: check-up thermometer

Berichtdoor pokkie » 18 apr 2018 17:13

Dat is goed om te horen, lekker broeden ermee en succes met de uitkomst :duimop: :duimop: :duimop:
Gr,
Peter


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten