Fiem smart digitaal of puisor superieur

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
hamerke
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kempen

Fiem smart digitaal of puisor superieur

Berichtdoor hamerke » 19 mei 2018 00:58

Welke raden jullie aan?
Zowel de fiem als de puisor hebben een digitale weergave van temperatuur en luchtvochtigheid. Beiden kunnen worden aangepast. Beiden hebben ook een volautomatische keersysteem. In de fiem kunnen 24 eieren, in de puisor 51. De fiem is duurder, zo'n 180 euro, terwijl de puisor er 140 kost. Het zijn allebei vrij goedkope machines, maar is er iemand die de twee kan vergelijken?

Gebruikersavatar
Kasuari
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2018 12:05
Land: Belgium
M/V: M

Re: Fiem smart digitaal of puisor superieur

Berichtdoor Kasuari » 19 mei 2018 07:48

Denk dat de fiem stabieler is omdat die meer lucht bevat en rond is. Betere circulatie van de lucht dus. Het keersysteem bij fiem is eenvoudiger, maar is wel betrouwbaar met automatische kering. Bij handmatig keren met zo'n Fiem systeem draaien eieren soms te weinig en wordt er meestal veel minder gekeerd. Heb ze beide al in een shop gezien en de Fiem uitvoering is steviger.

hamerke
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kempen

Re: Fiem smart digitaal of puisor superieur

Berichtdoor hamerke » 19 mei 2018 08:23

Kasuari schreef:Denk dat de fiem stabieler is omdat die meer lucht bevat en rond is. Betere circulatie van de lucht dus.

De puisor is ook rond of vergis ik me.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Fiem smart digitaal of puisor superieur

Berichtdoor Fryske » 19 mei 2018 10:15

Ik kan van harte de (ronde) Puisor Superieur aanbevelen! Ik heb er mee gebroed terwijl de temperaturen bij ons aan boord tussen de 0 en de 28 graden was! Perfecte uitkomst! Ik heb mijn Puisors nu een jaar of vier en mocht ik er nog eens een willen kopen dan wordt het zeker weer een Puisor Superieur! Ik heb ze bij www.budgetbroedmachines.nl gekocht. Prima service :duimop:

hamerke
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kempen

Re: Fiem smart digitaal of puisor superieur

Berichtdoor hamerke » 19 mei 2018 12:16

Fryske schreef:Ik kan van harte de (ronde) Puisor Superieur aanbevelen! Ik heb er mee gebroed terwijl de temperaturen bij ons aan boord tussen de 0 en de 28 graden was! Perfecte uitkomst! Ik heb mijn Puisors nu een jaar of vier en mocht ik er nog eens een willen kopen dan wordt het zeker weer een Puisor Superieur! Ik heb ze bij http://www.budgetbroedmachines.nl gekocht. Prima service :duimop:

Ik had op het forum al eens gezocht en oa jouw positieve ervaringen gelezen. Het is maar dat men in de winkel waar ik kom de fiem aanprijst en daar vind ik weinig over.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Fiem smart digitaal of puisor superieur

Berichtdoor Fryske » 19 mei 2018 12:54

Op de Facebookpagina "Kippen houden als hobby", zijn inmiddels vele tevreden gebruikers. In de winkel verkopen ze ws. Puisor niet :-D Ik merk dat steeds meer mensen overstappen naar grote tevredenheid! Daarbij opgeteld de prijs...top combinatie :duimop:


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten