welke kleine broedmachine raden jullie aan?

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
margotro
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2018 15:06
Land: nederland
M/V: V

welke kleine broedmachine raden jullie aan?

Berichtdoor margotro » 13 jun 2018 09:56

Hi!
ik ben op zoek naar een broedmachine. Er hoeven maar een paar eieren in te passen. Met de hand draaien is oké, liever automatisch. nieuw of tweedehands maakt me niet uit.
Door dit kleine formaat kom je uit op 'hobby' broedmachines en niet de professionele. Zo kom ik bijv op de Broedmachine Mini - 4 Eieren - Model- AC4 ®

Maar ik kom nog al wat negatieve reviews van dit soort kleine broedmachines tegen tav staand ipv liggende eieren, dat de eieren niet passen, de temp niet in te stellen is, niet constant is of verschilt per plek in de BM.
Zonde om een slechte broedmachine te kopen.

Daarom benieuwd wat jullie voor een tip hebben!

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: welke kleine broedmachine raden jullie aan?

Berichtdoor tuff cookie » 14 jun 2018 07:31

Deze broedmachine zou ik zeker afraden.
Kijk eens op deze link, dat is een betrouwbaar merk.
https://www.hobbybroedmachine.nl/Brinsea-mini-eco-

margotro
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2018 15:06
Land: nederland
M/V: V

Re: welke kleine broedmachine raden jullie aan?

Berichtdoor margotro » 14 jun 2018 11:31

Hi tuff,
dank voor je link!
wat maakt dat je de AC4 afraadt en de Brinsea mini eco aanraadt?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: welke kleine broedmachine raden jullie aan?

Berichtdoor tuff cookie » 14 jun 2018 14:44

Ik heb ervaring met broedmachines van beide fabrikanten. De Brinsea is van Engelse makelij en de AC4 is Chinees. De Brinsea is echt kwaliteit. De Chinese broedmachines hebben die precisie van de Brinsea niet.

pokkie
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 apr 2013 18:02
Land: Nederland
M/V: M

Re: welke kleine broedmachine raden jullie aan?

Berichtdoor pokkie » 14 jun 2018 21:44

De Brinsea is inderdaad wel een goede keus, ik heb deze ook al jaren maar dan de automaat uitvoering.
Wel is de bijgeleverde 12 volt voeding wat onder berekend wat betreft de stroom (1,5 amp.max) waar door ie bij mij toen stuk ging (de voeding dus) nu zit er bij mij een 5 amp. 12v voeding op zodat dat eigenlijk nooit meer stuk gaat.
Mocht dat ooit gebeuren, wel opletten op de polariteit ( de + en - dus) en het juiste connectortje anders blaas je de elektronica op.
Het machientje doet het bij mij perfect verder, en wellicht hebben ze dat voedingsprobleem al verholpen door een wat zwaardere voeding erbij te doen.
Succes :duimop:


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast