Bedieningspaneel MS 50 volautomaat

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
hamerke
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kempen

Bedieningspaneel MS 50 volautomaat

Berichtdoor hamerke » 16 jul 2018 20:43

Ik heb hier nu een mooie broedmachine staan die ik volgend jaar in gebruik zou willen nemen. Er zit een gebruiksaanwijzing bij voor "broedmachines type 1" maar niet alles is mij duidelijk.
De machine is een MS 50 volautomaat met digitale vochtuitlezing. Er zijn twee displays en vier schakelaars.
- De eerste zet de ventilator en thermostaat aan, de tweede de verlichting, de derde de keermotor, maar waarvoor dient de vierde precies? In de manual staan slechts drie schakelaars afgebeeld...
- In de handleiding staat dat ik de thermostaat moet instellen met het knopje P en de pijltjes. Maar moet ik dan niet ijken?
- Over het display van de vochtuitlezing staat niets in de gebruiksaanwijzing. Moet daar iets mee gebeuren? Op het display staat 41 terwijl de analoge meter die erbij zit 55 aangeeft...
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Bedieningspaneel MS 50 volautomaat

Berichtdoor Jan Sch » 16 jul 2018 22:57

https://www.broedmachine.nl/ Daar moet je vragen.

pokkie
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 apr 2013 18:02
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bedieningspaneel MS 50 volautomaat

Berichtdoor pokkie » 01 aug 2018 16:31

hamerke schreef:Ik heb hier nu een mooie broedmachine staan die ik volgend jaar in gebruik zou willen nemen. Er zit een gebruiksaanwijzing bij voor "broedmachines type 1" maar niet alles is mij duidelijk.
De machine is een MS 50 volautomaat met digitale vochtuitlezing. Er zijn twee displays en vier schakelaars.
- De eerste zet de ventilator en thermostaat aan, de tweede de verlichting, de derde de keermotor, maar waarvoor dient de vierde precies? In de manual staan slechts drie schakelaars afgebeeld...
- In de handleiding staat dat ik de thermostaat moet instellen met het knopje P en de pijltjes. Maar moet ik dan niet ijken?
- Over het display van de vochtuitlezing staat niets in de gebruiksaanwijzing. Moet daar iets mee gebeuren? Op het display staat 41 terwijl de analoge meter die erbij zit 55 aangeeft...
Alvast bedankt voor jullie hulp!


Dan krijg je antwoord op je vraag, maar even laten weten of het is gelukt is lijkt voor sommigen erg moeilijk.

hamerke
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kempen

Re: Bedieningspaneel MS 50 volautomaat

Berichtdoor hamerke » 01 aug 2018 17:27

Antwoord op mijn vraag, pokkie?

Ik heb met ms contact opgenomen, zeer vriendelijke mensen.
Ijken is in de fabriek gebeurd en hoeft niet.
Vierde schakelaar laat het keersysteem eenmaal ķeren. Eigenlijk overbodig dus.

pokkie
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 apr 2013 18:02
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bedieningspaneel MS 50 volautomaat

Berichtdoor pokkie » 01 aug 2018 17:35

Ok, succes er mee.
Die laatste optie kan ook wel handig zijn, dan kan je zien of het keergebeuren werkt.
Verder handig bij inleg de handel 1x keren, dan na 24 uur de automaat aanzetten, de rest gaat vanzelf. :duimop:

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Bedieningspaneel MS 50 volautomaat

Berichtdoor Jan Sch » 01 aug 2018 20:11

Contact adres is in Limburg; dus nooit moeilijk mensen.

hamerke
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kempen

Re: Bedieningspaneel MS 50 volautomaat

Berichtdoor hamerke » 01 aug 2018 22:15

Jan Sch schreef:Contact adres is in Limburg; dus nooit moeilijk mensen.

:-D


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten