Komen de broedeieren nog uit?

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor tuff cookie » 02 mei 2023 11:11

Ja, het eerste kuiken moet wennen aan het nieuwe kuiken maar dat komt goed. Het laatste kuiken zal nu nog veel slapen. Het eerste kuiken zal wel proberen in de teentjes te pikken van het tweede kuiken. (lijkt op wurmpjes) maar dat gaat over.

leonieaast
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 apr 2023 21:59
Land: Nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor leonieaast » 02 mei 2023 12:05

Heb de kleine toch maar weer in de broedmachine gezet, hij was aan het bibberen onder de plaat en Pipi pikte wel heel fanatiek op ‘m. Hij is ook nog niet helemaal droog en is denk ik max. 11 uur uit z’n ei.

Pearlsofpassion
Berichten: 4374
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 02 mei 2023 13:02

tuff cookie schreef:Ja, dat is ook wel zo dat het trager op gebruikt wordt maar toch niet helemaal omdat het kuiken ook voeding gebruikt omdat het leeft, niet enkel voor groeien. Zelf heb ik dat wel meegemaakt dan leefde het nog wel maar had niet meer de kracht om uit te komen. Na hoeveel dagen kan ik niet precies zeggen.


Hmmm ja, daar kan ik inkomen.

leonieaast schreef:Thanks! Ben al heel blij met deze twee en de rest wachten we dan af. Goede leer voor de volgende keer, dan koop ik een thermometer en hygrometer er extra bij. Merk nu wel dat de kleine onder de warmteplaat gaat zitten en Pipi niet meer, misschien moeten ze aan elkaar wennen.


:duimop:

leonieaast
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 apr 2023 21:59
Land: Nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor leonieaast » 02 mei 2023 17:19

Het 2e kuikentje heet Izzy. Izzy wil alleen niet eten en drinken. Rent gelijk terug naar de warmteplaat als ik het voor de voerbak zet. Het andere kuiken ging gelijk eten en drinken. Kan dit nog komen? Volgens mij heeft Izzy het niet te koud onder de warmteplaat, piept niet.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor tuff cookie » 02 mei 2023 17:43

Lijkt mij een goed teken dat ze nog geen honger heeft, gewoon nog te vroeg. Wel opletten dat ze gaat drinken. Even met de vinger in het water wil wel helpen. Als ze dat niet doet dan hoeft ze denk ik nog niet te drinken.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor tuff cookie » 02 mei 2023 17:48

Het kan ook angstig zijn. In dat geval kun je het kuiken een half uurtje (of langer) in een warme wollen muts in je handen, dicht tegen je lichaam aanhouden en zachtjes praten zodat het "ingeprint" wordt op jou. Dan leert ze je kennen en verdwijnt de angst en wordt het tammer.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor tuff cookie » 02 mei 2023 17:50

Zo doe ik het ook met pas geboren kuikens die weglopen, dat helpt goed. Kan best een hennetje zijn, die zijn van nature voorzichtiger.

leonieaast
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 apr 2023 21:59
Land: Nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor leonieaast » 02 mei 2023 17:55

Ik denk inderdaad een hennetje. Heel ander karakter dan de andere. Ik zal m vanavond bij me in de voetenzak doen. Dat doe ik met Pipi ook, die vind dat heerlijk die warme voeten en zak. Inmiddels heeft Izzy al wel gegeten :cool:

Pearlsofpassion
Berichten: 4374
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 02 mei 2023 19:11

Komt helemaal goed. :ilove:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor Kip La La » 02 mei 2023 19:21

leonieaast schreef:Ik denk inderdaad een hennetje. Heel ander karakter dan de andere. Ik zal m vanavond bij me in de voetenzak doen. Dat doe ik met Pipi ook, die vind dat heerlijk die warme voeten en zak. Inmiddels heeft Izzy al wel gegeten :cool:


Ah dat wordt een mooie liefdesaffaire hoor ik al. :zon:


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten