Patrijs x Porselein = ?

Het fokken van kippen: foklijnen, erfelijkheid, selectie, kleurvererving..
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 1035
Lid geworden op: 04 nov 2002 21:43
Land:
M/V: V
Locatie: vriezenveen/wageningen

Re: Patrijs x Porselein = ?

Berichtdoor bram » 05 jun 2004 18:19

Ruben schreef:als het zilvergen erbij betrokken was, dan waren alle rode delen wit, dus dan krijg je zilverporselein en ik weet niet of die bij de Hollandse kriel gemaakt is...


Zilverporselein is nog niet gecreeerd bij de Hollandse Kriel, ze zijn nu wel bezig met citroenporselein. Ik denk dat er toch wel een bepaalde reden is voor het niet vermelden van het goudgen, bij de meeste andere kleurslagen staat het namelijk wel genoemd.

Ruben schreef:mocht je het "experiment" uitvoeren, laat dan weten wat er uit gekomen is!


Zal zeker de uitkomsten een keer vermelden als deze kruising uitgevoerd gaat worden.

Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 4993
Lid geworden op: 09 okt 2002 10:04
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Geel
Contacteer:

Re: Patrijs x Porselein = ?

Berichtdoor Ruben » 06 jun 2004 00:10

bram schreef:Ik denk dat er toch wel een bepaalde reden is voor het niet vermelden van het goudgen, bij de meeste andere kleurslagen staat het namelijk wel genoemd.

Ik denk dat het om een foutje gaat hoor: de S-locus vertelt iets over het feit in welke mate de rode kleur (dus niet de zalmkleur in de borst of de grondkleur van tarwe bij de hennen) al dan niet onderdrukt is
s wil zeggen dat de rode kleuren gewoon zichtbaar zijn
zit er echter S in, dan worden deze kleuren opgebleekt (met hierin verschillende tussenstappen, de onderdrukking is niet volledig)
het moet dus wel aanwezig zijn om te zeggen of de rode kleuren onderdrukt worden of niet...

greetz
Ruben


Terug naar “Fokkerij”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten