Roodwitgeparelde Ancona krielen

Het fokken van kippen: foklijnen, erfelijkheid, selectie, kleurvererving..
Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Roodwitgeparelde Ancona krielen

Berichtdoor Wyandodo » 05 dec 2016 20:31

Ik zie goede mogelijkheden. Blijft super boeiend om te volgen. De onderste jonge haan vind ik te veel steltenloper. Lijkt me een afwijkend type te hebben.
Die tarwe hennen zijn elegante dieren. Mooi! :duimop:
Salasander schreef:Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Roodwitgeparelde Ancona krielen

Berichtdoor Salasander » 06 dec 2016 11:18

Staartdracht is wel niet goed, enkel bij de tarwe geparelde hen. De hanen ga ik nog laten uitgroeien, maar de verhoudingen van de jongste haan kloppen inderdaad niet echt.

EmielK
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 mei 2012 22:20
Land: Nederland
M/V: M

Re: Roodwitgeparelde Ancona krielen

Berichtdoor EmielK » 14 jan 2017 14:56

Eind oktober heb ik kuikens gekregen uit 2 "tomen".
Toom 1: 3 zwart wit geparelde hanen groot x kriel met 5 zwart wit geparelde groot hennen, 4 isa brown hennen, 1 barnevelder kriel goud zwart, 1 wyandotte kriel buff columbia, cochin kriel buff.
Toom 2: 1 zwart wit geparelde haan groot, 1 blauw wit geparelde haan groot, 2 vuilwitte hanen groot, 1 zwart wit geparelde haan kriel met 4 zwart wit geparelde grote hennen enkelkammig, 2 zwart wit geparelde hennen rozekam, 2 vuilwitte hennen, 2 isa brown hennen, 5 zwart wit geparelde kriel.

Me oom wilde wat legkippen erbij hebben en dus gewoon van alles door elkaar in de broedmachine gelegd.
Uitkomst heel divers.

2 hanen vallen op omdat die richting rood wit gepareld gaan.
Wrs uit de combinatie vuilwit x isa brown.
1 haan lijkt de roodgetekende kleur van de yokohama te krijgen, borst is super getekend voor die kleurslag.
De andere haan is veel roder met wat onscherp getekend wit, onderdons lijkt ook wit, borst is rood met zeer kleine witte puntjes op de veren.
Als ik er aan toe kom zal ik binnen kort er weer proberen langs te gaan om wat foto's te maken.

Heeft iemand eventueel belangstelling voor deze hanen?

Zelf ben ik momenteel bezig met rozekam te fokken bij groot en kriel. En dit jaar pogingen tot rozekam blauw groot. Dus kom er niet aan toe om rood ook nog te gaan creëren.

Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Roodwitgeparelde Ancona krielen

Berichtdoor Wyandodo » 14 jan 2017 22:32

Die twee tomen lijken me niet zo efficiënt met het oog op de fok van goede Ancona's. Was mogelijks niet het doel van afgelopen broedjaar. Zelfs dan nog zou ik nooit meer dan 1 haan bij de hennen laten lopen. Altijd interessant om te weten wie de vader is. Tenzij je niet van plan bent iets van het afgelopen jaar aan te houden en 100% bevruchting primeerde op al de rest.
Benieuwd naar de foto's van de kruising met Isa Brown, Wyandotte kriel buff zwartcolumbia en Cochin kriel buff.

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Roodwitgeparelde Ancona krielen

Berichtdoor Salasander » 15 jan 2017 21:07

Ook benieuwd naar de foto´s.

EmielK
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 mei 2012 22:20
Land: Nederland
M/V: M

Re: Roodwitgeparelde Ancona krielen

Berichtdoor EmielK » 20 jan 2017 01:13


EmielK
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 mei 2012 22:20
Land: Nederland
M/V: M

Re: Roodwitgeparelde Ancona krielen

Berichtdoor EmielK » 20 jan 2017 01:42

Broeden was eigenlijk een lolletje om wat nieuwe hennen te kweken, aangezien er telkens kippen door een havik werden afgemaakt en opgepeuzeld.
Afgelopen nazomer 4 hennen en een haan die zijn gesneuveld.

Afgelopen voorjaar bij de foktomen snot gehad in combinatie met slechte weersomstandigheden. Gevolg dat vrijwel alle topdieren dood zijn gegaan.
Antibioticakuur + grondige ontsmetting van de hokken.
Augustus eieren nog niet goed bevrucht 30% en geen uitkomst.
Oktober: 95% bevruchting, 95% uitkomst, 100% overleving op 3 maanden

Laatste link van de vorige post kun je zo even doorscrollen om alle vlug gemaakte foto's van die "kuikens" te bekijken

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Roodwitgeparelde Ancona krielen

Berichtdoor Salasander » 20 jan 2017 11:01

Mooi die haan, ik denk wel eerder dat het rood witgeloverd is i.p.v. rood witgepareld. Maar die borstekening, dat wil ik ook wel op mijn dieren. Maar ik ga toch gaan voor rood witgepareld zonder lover.
Die lover komt anderzijds ook wel van de Ancona´s. Mijn rode dieren hebben zwarte lovers in de borst. Ancona´s zijn dus eigenlijk zwart zwartgeloverd witgepareld (zwart porselein).

Die blauw witgeparelde haan ziet er goed uit van kleur, alleen spijtig van zijn kam.

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Roodwitgeparelde Ancona krielen

Berichtdoor Salasander » 19 mar 2017 22:20

De eerste kuikens zijn er. F5 wyandotte kriel lijn, 2 kuikens en de rest is F3 van mijn andere lijn. Bijna allemaal tarwe dons en sommige hebben al een beetje rood in hun dons, hopelijk zit er al een eerste rood witgepareld tussen. :gulzig:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Roodwitgeparelde Ancona krielen

Berichtdoor Roan12 » 20 mar 2017 08:21

Ik ben benieuwd! Even wachten tot ze mooi uitgroeien en dan kunnen we het zien! :duimop:


Terug naar “Fokkerij”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten