Vererving bruin

Het fokken van kippen: foklijnen, erfelijkheid, selectie, kleurvererving..
Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Vererving bruin

Berichtdoor Fryske » 01 mar 2018 12:33

Ik heb weer een leuke...denk ik :gutgut:

Ik heb meerdere heel donkerbruine kuikens. Papa Lio x (waarschijnlijk) Sjoka

Als het echt bruine kuikens zijn is Lio dan drager van het choc gen? En zijn het dan hennetjes?

Of...?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Vererving bruin

Berichtdoor Roan12 » 02 mar 2018 08:17

Heb mijn hersens erover doen kraken. :gutgut:

Ik denk dat wat je bedoelt met bruin, dat dit goud is.
Het kuiken op de eerste foto is volgens mij zwart, kijk maar naar de intensieve kleur op het kopje. Qua donstekening komt het erg in de buurt bij mijn gezoomden die ik toen had.

Het tweede kuiken heb ik geen idee van. Het lijkt ergens zwart qua dons maar als je dan twee keer kijkt weer niet. De bruinige kleur die erin zit op het kopje bijvoorbeeld; geen idee van. Kan niet met zekerheid zeggen dat dit goud is. Afwachten wat het gaan doen als het verder uitgroeit.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Vererving bruin

Berichtdoor Fryske » 04 mar 2018 11:57

Heel veel gluren, staren, maar het tweede kuiken is echt bruin (chocolate) Ik heb het verschillende keren naast een zwart kuiken gezet maar het blijft bruin :-D

Vooraan boven de snavel is het meer roodbruin, de rest pure chocolade. De vleugelveertjes meer goud?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Vererving bruin

Berichtdoor Roan12 » 04 mar 2018 12:22

Ik kan er weinig over zeggen nu. Het lijkt inderdaad goud op de veertjes. Ik zie volgens mij ook zwart op de grote slagpennetjes wat zou betekenen dat het geen chocolade is. Wat de kleur bruin op de kleine slagpennen inhoudt en waar het vandaan komt, geen idee op dit moment.

Er zal nog veel veranderen met de kleur/tekening. Dus over een tijdje nog maar eens kijken. Als er meer veren zijn zal er misschien wat meer over te zeggen zijn. :-D


Terug naar “Fokkerij”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten