Kleuren kuikens

Het fokken van kippen: foklijnen, erfelijkheid, selectie, kleurvererving..
hylke
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 feb 2017 14:39
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Kleuren kuikens

Berichtdoor hylke » 12 jul 2018 19:46

Hallo allemaal.

Enkele dagen geleden zijn vier eieren uit de broedmachine uitgekomen, en daar kwamen vier mooie kuikens uit. Nu ben ik een beetje nieuwsgierig welke kleuren ze kunnen krijgen. Ze vertonen op de vleugeltjes al enkele jonge pennen, maar echt een kleur zie ik daar nog niet in. De kleurslagen van mijn haan lijkt mij Buff columbia, wat mijn hen is is me een raadsel. Ze lijkt ook buff, maar bezit behalve grijze (blauwe) veren in de nek en verder wit, ook enkele bruine vlekjes op veren, met name op de rug. Is er iemand op dit forum die mij ongeveer kan vertellen welke kleuren de kuikentjes kunnen krijgen? Of geef ik daarvoor met foto’s en wat ik in deze mail noem te weinig informatie om dat te kunnen weten? Ik weet van geen van de ouders het preciece genotype, het zijn rasechte vuilnisbakkies. Als het goed is volgen hieronder enkele foto’s ter verduidelijking.

Ik hoop dat iemand de mogelijke kleuren van de kuikens aan de hand van deze gegevens kan raden.

Groeten Hylke.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kleuren kuikens

Berichtdoor Fryske » 12 jul 2018 20:24

Als je nog een paar daagjes wacht....De kleur zul je al gauw zien. Maar dan veranderen ze vaak ook nog weer. Zal igg. buff achtig zijn. Of je kunt eens op 'Delaware' zoeken.

Gefeliciteerd met de mooie ukjes :ilove:

hylke
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 feb 2017 14:39
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Re: Kleuren kuikens

Berichtdoor hylke » 12 jul 2018 20:56

Bedankt!

Dan zal ik mijn nieuwsgierigheid nog even moeten bedwingen :puh2:


Terug naar “Fokkerij”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten