dwerggeitjes

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

dwerggeitjes

Berichtdoor malle molen » 15 mei 2007 13:29

hoi allemaal,we hebben sinds een paar weken 2 kleine dwerggeitjes van ongeveer 12 weken oud.
we hebben ze bij een boerderij opgehaald,s`avonds bleek al snel dat ze onder de luizen(!!!!!!) :shock: zaten dus de volgende ochtend meteen de dierenarts bezocht. kreeg van haar frontline mee, thuis meteen de 2 kleintjes ermee ingespoten. nu, 1 week later gelukkig luisvrij.
en dan nu na dit lange verhaal mijn vraag:het ene geitje zit prima in haar vacht,maar het bokje krijgt nu last van haaruitval met roos.
kan dit van de frontline komen(heeft iemand hier misschien ervaring mee?)
ze zijn overigens vorige week nog ontwormd.
ik hoop dat iemand een oplossing heeft. :idea:
groetjes birgit.

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 15 mei 2007 15:50

Het zou schurft(mijt) kunnen zijn.

In dat geval is het een aanrader om ze met ivomec in te spuiten (via dierenarts) dat werkt tegen luizen, mijten en wormen. Grote kans dat ze namelijk ook wel een wormenbesmetting bij zich hebben.

Ikzelf spray de geitjes ook in met Neocidol als er sprake is van schurft, maar dat moet je maar net hebben staan of bij een boer kunnen krijgen, want is vreselijk duur om te kopen, zeker voor maar 2 geitjes.
Misschien heeft je veearts een open verpakking waar je wwat van kan krijgen.

Voer ze een beetje brokjes bij, nu ze in de groei zijn (als ze uitgegroeid zijn, liever heel weinig brok, of geen, vervetten ze snel op) en geef goede kwaliteit (onbeperkt) hooi. Goede voeding kunnen ze ook goed gebruiken met die vachtprobleempjes.

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

dwerggeitjes

Berichtdoor malle molen » 15 mei 2007 16:47

bedankt voor de snelle reaktie,ik ga in ieder geval morgen onze dierenats vragen!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 2185
Lid geworden op: 04 mar 2006 09:38
Land:
M/V: V
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Robin » 15 mei 2007 17:52

Goh! Wat jammer dat je ze net hebt, en nu al ziek zijn.. . :( Hopelijk komen ze er snel boven op! :ja:

Waren de anderen geiten van de boer, op het oog, wel gezond?

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

dwerggeitjes eindelijk jeuk-vrij!

Berichtdoor malle molen » 25 mei 2007 12:05

het heeft een tijdje geduurd maar nu dan eindelijk een berichtje over oskar en eefje (onze dwerggeitjes),na een herhaalde behandeling met frontline zijn ze eindelijk van hun ongedierte verlost! :-D
ze dartelen weer vrolijk door hun weitje,maken de gekste bokkesprongen en hun vacht ziet er alweer veel beter uit. :-D
voor de zekerheid heb ik ze ook nog een keer ontwormd(afgelopen maandag) maar heb geen wormen meer ontdekt.
nu zag ik vanochtend wel vreemde ontlasting,het zijn geen losse keutels maar eerder een soort druiven trosjes :roll: heeft iemand een idee wat dit nu weer kan zijn?
mijn dierenarts is wel heel aardig maar ik zou blij zijn als ik haar nu eens een paar weken niet zou hoeven zien :!:
groetjes birgit


Terug naar “Geiten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten