dwerggeitje met kunstgebit?

Lucie Croes
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2006 21:59
Land:
M/V: V
Locatie: Niel-bij-As
Contacteer:

dwerggeitje met kunstgebit?

Berichtdoor Lucie Croes » 19 jun 2007 16:34

Hoi allemaal,

ik heb weer een geitenprobleem.... Een van mijn twee dwerggeitjes (ongeveer anderhalf jaar oud) mist haar grote snijtanden in haar ondergebit. Ik merkte dat doordat ze haar dagelijkse appeltje niet meer kon eten. Nou hoop ik dat dat normaal is en dat ze van een melkgebit naar een grotegeitengebit gaat... Is er iemand die dat weet? Of moet ze nu een kunstgebit? :o

groetjes, Lucie

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 20 jun 2007 09:35

hoi lucie,ik heb even voor je nagelezen:geiten wisselen hun tanden totdat ze ongeveer 4 jaar oud zijn :!:
dus geen kunstgebitje nodig ;)
misschien kun je de appel,wortel e.d beter even raspen?
groetjes birgit

Lucie Croes
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2006 21:59
Land:
M/V: V
Locatie: Niel-bij-As
Contacteer:

Berichtdoor Lucie Croes » 20 jun 2007 16:59

hoi Birgit,

dank je wel voor het antwoord en de tip! Ik had zelf al op het net gezocht maar geen goed antwoord kunnen vinden.... Waar heb jij het nagelezen? Dan kan ik daar misschien ook eens mijn lichtje :idea: opsteken ivm mijn jongedames....

Groetjes, Lucie

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 21 jun 2007 07:40

het is een duits boek,titel:tiere halten hinterm haus. schrijfster:alice stern-les landes.uitgeverij:kosmos.
ik weet niet of het ook in andere talen verkrijgbaar is,ik heb het bij e-bay duitsland besteld (vrij veel keus).ik weet niet of je de duitse taal spreekt anders zou je kunnen kijken op ziegentreff.de(heel veel info en een forum). :lol: .
groetjes birgit

Gebruikersavatar
truus1970
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:48
Land:
M/V: V

Berichtdoor truus1970 » 21 jun 2007 07:59

heb net je foto's even bekeken. Wat woon je er schitterend mooi. ruimte, oudhuis, nog wel een molen, en de nodige dieren. Zo te zien zijn jullie erg handig met dingen maken ook.

Gr Truus

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 21 jun 2007 08:20

bedankt truus :-)
het gaas naar de beestenboel-wei is behoorlijk stevig en hoog dit ivm. onze honden,aangezien die twee nooit andere beesten hebben leren kennen en we het zekere voor het onzekere nemen ;) (zijn beide uit het asiel we hebben ze dus niet als pup gekregen)
misschien als ik oud en grijs ben later :oud: het gaas wel weer lager kan ;)


Terug naar “Geiten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten