Het grote (jonge) geiten topic

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Het grote (jonge) geiten topic

Berichtdoor 2men » 04 mar 2008 16:51

wie heeft er al jonge geiten....?

hier lopen er 5 hoogdrachtige geiten die aan het eind lopen....

nou ja das ruim want vanaf ongeveer de 12de is de eerste uitgerekend en dat loopt tot de laatste geit op de 27ste maart.

met een beetje geluk kunnen we met pasen zeggen dat we jonge paasgeitjes hebben

hihihihih kan niet wachten.... is mijn eerste keer :oops: :oops: :oops:

gaat om 2 nubische en 3 dwerggeiten
Laatst gewijzigd door 2men op 20 mar 2008 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
shamma
Berichten: 916
Lid geworden op: 16 feb 2007 10:06
Land:
M/V: V
Locatie: Voerendaal, NL en Aachen, D

Berichtdoor shamma » 04 mar 2008 16:58

Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. En meteen fotos graag. Ik vind de dwergjes zo leuk. Wij of wel mijn zus had er vroeger een bij het paard staan. Heel erg lief.
Staan hier ergens fotos van de ouders?
Moet je er nog een hebben? Kennissen willen een kwijt. Die moest gezellschap houden bij het paard, maar had ineens de schapen op de andere weide door en loopt sindsdien altijd weg. Nu staat die aan een lang touw in de tuin. (Niet bij mij ;) )
Groet Shamma

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Berichtdoor malle molen » 04 mar 2008 16:58

Ja zeg,ga mij daar een beetje jaloers zitten maken :dram:





Nee hoor ;) ik gun het jullie van harte :-D enne......je weet hoe een fototoestel werkt he? :lol:

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 04 mar 2008 17:28

Nog 3 dagen en dan zijn onze eerste schapen en dwerggeiten uitgerekend......
Konijnen over een week zo'n beetje en de kuikens met de pasen hopen we....

Joehoe het wordt voorjaar!!!!!

iris
Berichten: 1298
Lid geworden op: 27 sep 2005 21:54
Land:
M/V: V
Locatie: friesland

Berichtdoor iris » 04 mar 2008 17:37

Foto,s foto,s iedereen met jonge dieren :foto: :



:halloo: FOTO'S!!!!!!


:ty:

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Berichtdoor 2men » 04 mar 2008 18:07

shamma schreef:Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. En meteen fotos graag. Ik vind de dwergjes zo leuk. Wij of wel mijn zus had er vroeger een bij het paard staan. Heel erg lief.
Staan hier ergens fotos van de ouders?
Moet je er nog een hebben? Kennissen willen een kwijt. Die moest gezellschap houden bij het paard, maar had ineens de schapen op de andere weide door en loopt sindsdien altijd weg. Nu staat die aan een lang touw in de tuin. (Niet bij mij ;) )
Groet Shamma



nee er moeten eerst niet meer bij.... er lopen nu 6 geiten en straks ook nog jonge geiten bij 5 van de 6

we komen straks al op een 12 stuks... met de oudere geiten mee gerekend das wel genoeg.... :lol:

Gebruikersavatar
Seth
Berichten: 1666
Lid geworden op: 02 apr 2007 12:28
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Houten(utrecht)
Contacteer:

Berichtdoor Seth » 05 mar 2008 09:16

onze buren hebben al weer 2 schapen die al weer lammeren hebben, dit jaar hebben ze hele leuke tekeningen( zwart bont)

Gebruikersavatar
Splendid
Berichten: 757
Lid geworden op: 03 feb 2007 20:49
Land:
M/V: V

Berichtdoor Splendid » 05 mar 2008 10:32

Aljo schreef:
shamma schreef:Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. En meteen fotos graag. Ik vind de dwergjes zo leuk. Wij of wel mijn zus had er vroeger een bij het paard staan. Heel erg lief.
Staan hier ergens fotos van de ouders?
Moet je er nog een hebben? Kennissen willen een kwijt. Die moest gezellschap houden bij het paard, maar had ineens de schapen op de andere weide door en loopt sindsdien altijd weg. Nu staat die aan een lang touw in de tuin. (Niet bij mij ;) )
Groet Shamma



nee er moeten eerst niet meer bij.... er lopen nu 6 geiten en straks ook nog jonge geiten bij 5 van de 6

we komen straks al op een 12 stuks... met de oudere geiten mee gerekend das wel genoeg.... :lol:


12?? en de rest, je moet niet raar opkijken als een van de dwergen twee of drie brengt,

hier is het deze maand ook lammermaand, de eerste dwerg kan vanaf gister lammeren, maar aan het uier te zien duurt het nog een week of twee, de tweede geit komt er dan vrij snel achter aan,
de quesanten kunnen vanaf de 17 e lammeren,

en tussen door moeten er ook nog twee nesten parkieten uitkomen, :-D

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Berichtdoor 2men » 05 mar 2008 11:52

edou schreef:
Aljo schreef:
shamma schreef:Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. En meteen fotos graag. Ik vind de dwergjes zo leuk. Wij of wel mijn zus had er vroeger een bij het paard staan. Heel erg lief.
Staan hier ergens fotos van de ouders?
Moet je er nog een hebben? Kennissen willen een kwijt. Die moest gezellschap houden bij het paard, maar had ineens de schapen op de andere weide door en loopt sindsdien altijd weg. Nu staat die aan een lang touw in de tuin. (Niet bij mij ;) )
Groet Shamma



nee er moeten eerst niet meer bij.... er lopen nu 6 geiten en straks ook nog jonge geiten bij 5 van de 6

we komen straks al op een 12 stuks... met de oudere geiten mee gerekend das wel genoeg.... :lol:


12?? en de rest, je moet niet raar opkijken als een van de dwergen twee of drie brengt,

hier is het deze maand ook lammermaand, de eerste dwerg kan vanaf gister lammeren, maar aan het uier te zien duurt het nog een week of twee, de tweede geit komt er dan vrij snel achter aan,
de quesanten kunnen vanaf de 17 e lammeren,

en tussen door moeten er ook nog twee nesten parkieten uitkomen, :-D



ja ik reken 12(met de oudere dieren mee gerekend) maar wat je zegt het kan best meer worden...
ik ga altijd maar uit van de spreuk....... rijk rekenen.... en arm tellen

gemiddeld kun je uit gaan van 1 a 2 jongen... ... hier zeggen ze dan... anderhalf per geit.... en zou je dat door rekenen kom je inderdaad op meer... maar hou het eerst laag dan kan het alleen maar mee vallen...

Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Berichtdoor nlnosey » 05 mar 2008 11:55

edou schreef: ....12?? en de rest, je moet niet raar opkijken als een van de dwergen twee of drie brengt,......
:grinnik:


Terug naar “Geiten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten