Help Mijn geitje wil niet opstaan ?

Chocolat
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2012 17:27
Land: Belgie
M/V: M

Help Mijn geitje wil niet opstaan ?

Berichtdoor Chocolat » 04 jul 2012 20:28

Hi, 4 weken geleden heb ik mijn 2 jarig gecasteerd bokje in de stal gevonden. Hij had koorts, helemaal geen eetlust, slechte stoelgang en verder sleepte hij met zijn achterpoten alsof er eentje gebroken was. Na de 3de dag heb ik toch maar de DA gebeld. Na onderzoek stelde hij een antibiotica kuur voor. 1,5 week later was de koorts weg, had hij goede stoelgang maar sleepte nog met zijn achterpoten, toen heb ik op advies een andere DA laten, deze stelde dat het geitje niet ziek was maar een rugblessure of hersenontsteking had en dat het bokje na enkele stevige spuiten weer helemaal de oude zou zijn. Nu zijn we al 4 weken verder en nu kan het geitje nog steeds niet lopen ondanks advies en hulp van 2 dierenartsen. Hij is wel nog heel erg aandachtig eet en drink maar ook al wil hij opstaan, hij geraakt helemaal niet recht. ik denk niet dat het dedikkeknieen ziekte is want hij helemaal niet mager. Heeft iemand een idee hoe ik het geitje kan helpen ? Heeft iemand dezelfde ervaring gehad ? ik ben erg gehecht aan het bokje en zijn tweelingszus verder zijn er nog 6 andere in de koppel. Ik zou hem graag terug zien spelen met de anderen maar ben ten einde raad en ik wil eerst proberen voor ik hem laat inslapen want hij lijkt niet ziek. Wie kan me helpen ??? Alvast bedankt voor de reactie/advies.

Gebruikersavatar
Shaka
Berichten: 476
Lid geworden op: 04 aug 2008 11:39
Land: Friesland
M/V: V

Re: Help Mijn geitje wil niet opstaan ?

Berichtdoor Shaka » 05 jul 2012 11:45

Wat jij dikke knieënziekte noemt heet CAE.Maar dat even terzijde.De poot die hij niet gebruikt is die ook warm bij de gewrichten?Het kan dan zijn dat hij ergens een wondje heeft opgelopen,en dat hij last heeft van Tetanus of wel in de volksmond "klem".Ze ontlasten dan ook de poot of het gewricht waarin zich de tetanus zich voordoet.

Maar je spreekt over" wil niet recht".Wat bedoel je daarmee?

Ik zou je vraag als ik jou was ook stellen op de site van Levende Have.Daar zit soms ook wel een veearts die op vragen van medische aard reageert.Misschien kan hij jou beter helpen.

www.levendehave.nl

vr gr
Aukje


Terug naar “Geiten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten