Beginnende geitenhouder

Larsje107
Berichten: 285
Lid geworden op: 25 aug 2013 02:55
Land: Nederland
M/V: M

Beginnende geitenhouder

Berichtdoor Larsje107 » 10 feb 2015 20:33

Hallo,

ik wil graag dwerggeitjes gaan houden. Nu heb ik een aantal vragen aangezien ik een totale leek ben.
1. Hebben jullie misschien wat foto's van jullie hokken, of eventueel bouwtekeningen, ik klus namelijk zelf heel graag. Graag bij de foto's ook de afmetingen ed erbij.
2. Hoeveel geitjes en welk geslacht is leuk voor een weitje van 20 bij 20 meter?
3. Ik heb zelf al ongeveer 15 kippen, gaan geiten en kippen samen?
4. Wat eet een geit buiten hooi en gras?
5. Waar haal je een geitje, liefst een jong beestje.
6. Wat voor omheining heb ik nodig zodat ze niet uitbreken?


Alvast bedankt.

Artep
Berichten: 3019
Lid geworden op: 13 feb 2012 18:04
Land: nederland
M/V: V
Locatie: gelderland

Re: Beginnende geitenhouder

Berichtdoor Artep » 11 feb 2015 12:22

Hier een site met veel informatie

http://www.licg.nl

kijk bij zoogdieren en klik dan op geit

*Je zult eerst een UBN nummer moeten aanvragen...maar dat kun je ook lezen op deze site.

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Beginnende geitenhouder

Berichtdoor Swoentje » 11 feb 2015 12:52

Geitjes zijn altijd vrouwelijk. Bokjes zou ik je niet aanraden, of ze moeten gecastreerd zijn. Die stinken nogal.
20x20 zal wel gaan met 2 dwergjes denk ik. Ze eten dan gras, hooi en geitenbrokjes. Een appel, wortel e.d. gaat er ook altijd wel in.
Nooit een geitje, altijd twee (of meer als je de ruimte hebt) het zijn kuddediertjes. Er staan er plenty op Marktplaats. Kijk maar eens.
Kippen en geiten gaan prima samen. Je moet alleen zorgen dat de geitjes niet aan het eten van de kippen kunnen komen (en niet aan de eitjes)
Zorg er ook voor dat je wei goed (en hoog genoeg) omheind is. Het zijn ware ontsnappingskunstenaars.
Een geitenstalletje hoeft niet zo ingewikkeld te zijn. Wij hadden een klein tuinhuisje, en een kleine verhoging waar ze op lagen. Ook een klimtoestelletje in de wei, dat vinden ze heerlijk!


Terug naar “Geiten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten