wormen en mijt

jkienjet
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 mei 2012 18:54
Land: Nederland
M/V: V

wormen en mijt

Berichtdoor jkienjet » 22 feb 2016 22:24

Wat kun je het beste gebruiken voor wormen en mijt bij geiten?

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: wormen en mijt

Berichtdoor jantien » 25 mar 2016 16:46

DA vragen.

KipKatrien
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2016 13:58
Land: Nederland
M/V: V

Re: wormen en mijt

Berichtdoor KipKatrien » 30 jun 2016 10:20

Voor mijn hond koop ik altijd preventief ontwormingstabletten, al is dat natuurlijk een heel ander dier. Die kun je gewoon online kopen bij bijv medpets - wacht meestal via https://www.kortingbox.nl/shop/medpets tot er een leuke kortingsactie is. Maar met geiten is het geloof ik een ander verhaal, heb het even voor je opgezocht - deze website is wel handig: http://www.levendehave.nl/kennisbank/ge ... bij-geiten. Er zijn in Nederland geen ontwormingsmiddelen officieel toegelaten voor geiten, dus waarschijnlijk moet je een ontwormingsmiddel voor schapen aanschaffen. Omdat geiten fysiologisch anders in elkaar zitten dan schapen, moet je dan de dubbele dosering gebruiken. Ontwormingsmiddelen voor schapen zijn op het internet genoeg te vinden, maar ik zou denk ik toch nog even navraag doen bij de dierenarts of de informatie klopt en welke ontwormingsmiddelen je dan het beste kunt gebruiken.

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: wormen en mijt

Berichtdoor Swoentje » 01 jul 2016 11:23

Ivomec via de DA. Werkt tegen wormen en luizen. En mijten ook natuurlijk :-D Is injectie, dus mag je niet zelf geven, maar werkt als een tierelier! Een keer in de drie maanden.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: wormen en mijt

Berichtdoor Fryske » 01 jul 2016 11:29

Preventief kopen of ook geven Katrien?

Zo weinig mogelijk dit soort dingen inzetten is het beste! Heb je een vermoeden dat je dier, en dan maakt het nietnuit of het een geit, kip, hond, kat is dan breng je een mestmonster dij de DA en kijk je of het nodig is om er iets voor te geven.

Bij grootschalige studies bij honden blijkt dat ze niet tot nauwelijks wormen hebben en dus ook niet behandeld hoeven te worden. Entingen geldt trouwens hetzelfde voor. Beter bij twijfel een titerbepaling laten doen!


Terug naar “Geiten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten