Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Geschikte rassen, opfok, slachten, hulpmiddelen etc.
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Berichtdoor José » 29 feb 2012 09:56

Ha nee, ik bedoel ook niet dat je het eerst gefileerd hebt en toen gebraden. Ik bedoel plakken vetspek op de borststukken (de filets) leggen tijdens het braden. En dan daarnaast het geheel nog geregeld bedruipen met het braadvet. ;)

henkzeeland
Berichten: 1518
Lid geworden op: 04 sep 2011 17:08
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Berichtdoor henkzeeland » 29 feb 2012 18:54

Heb jij gewoon altijd honger Jose ?

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Berichtdoor José » 29 feb 2012 19:00

henkzeeland schreef:Heb jij gewoon altijd honger Jose ?

Ja, erg hè! En dat terwijl ik bijna niet eet. Niet dat ik een eetstoornis of zo iets heb, maar ik volsta met 2 maaltijden per dag. En dan tegen de avond scheur ik inderdaad van de honger. En eens een enkel koekje tussendoor (3 x per jaar) helpt ook al niet. ;)
Ik ben model lantaarnpaal en dat moet je onderhouden anders wordt het model lantaarnpaal met buik. Maar even zonder grapjes: ik eet liever weinig maar erg lekker dan veel en qua smaak mwoah... (Beetje verwend misschien)

Even een grappig verhaal (vind ik dan)
Ik had een aantal franstalige tijdschriften te koop aangeboden op 'le boin coin' een franse variant op Marktplaats. Maanden niets op gehoord. Ineens had een man belangstelling voor een deeltje daarvan. Ik heb toen op de gok het zo geregeld dat ik ze zou opsturen als hij daarna mij een blikje eenden- of ganzenlever mousse wilde sturen. Hij ging akkoord en ik kreeg eerst een bevestiging dat hij de tijdschriften ontvangen had en de mousse verzonden had, en verdomd een kleine week later een riant blik mousse in de bus. Van een superieure kwaliteit ook nog.

Dan kan ik zo ontzettend genieten! Zowel van het feit dat de deal goed gegaan is als van de foie gras zelf. Dus heel decadent geluncht met foie gras, geroosterd wit broodje met roomboter en een glaasje port. Ik weet het, ik ben erg...
Maar tussen alle broodjes kaas door is dat toch wel een feest waar ik weer maanden op kan teren.

san
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 jun 2007 10:42
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Berichtdoor san » 01 mar 2012 00:10

[quote="José"]Even een grappig verhaal (vind ik dan)
Ik had een aantal franstalige tijdschriften te koop aangeboden op 'le boin coin' een franse variant op Marktplaats. Maanden niets op gehoord. Ineens had een man belangstelling voor een deeltje daarvan. Ik heb toen op de gok het zo geregeld dat ik ze zou opsturen als hij daarna mij een blikje eenden- of ganzenlever mousse wilde sturen. Hij ging akkoord en ik kreeg eerst een bevestiging dat hij de tijdschriften ontvangen had en de mousse verzonden had, en verdomd een kleine week later een riant blik mousse in de bus. Van een superieure kwaliteit ook nog.

quote]
Wat leuk als zo´n ruil lukt en dan ook nog zo positief uitpakt!

Rob Chaams hoen
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 feb 2010 19:15
Land: nl
M/V: M
Locatie: kruisland nb

Re: Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Berichtdoor Rob Chaams hoen » 01 mar 2012 11:32

zie boven; zoo mooi kan het leeven zijn broeders en zusters :gulzig:






ik heb er wel alu folie op gelegd tegen het drogen, de dampen van binnenuit maakt het mals zonder het vet van buitenaf :puh2:

henkzeeland
Berichten: 1518
Lid geworden op: 04 sep 2011 17:08
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Berichtdoor henkzeeland » 01 mar 2012 13:43

Ik ben ook model lantaarnpaal, onder een paar lagen vet :gutgut: . Als Michelin een nieuw model gaat zoeken, meld ik me aan.
Verslaafd aan eten i.h.a., en vooral aan zoetigheid. Zelf bakken doe ik graag en kan ik goed. Een gevaarlijke combinatie en mijn overgewicht is er het bewijs van.
Nou ja, ik rook niet en drink niet, geen drugs en geen vrouwen ...

Elegant arrangement om tijdschriften te ruilen tegen luxe-voedsel :-D .
Feitelijk ben je een echte Française wat eten betreft: die proeven en eten van alles, ook (van) vette en/of zoete heerlijkheden, genieten er intens van, maar beperken de hoeveelheden en blijven zo mooi slank en niet al te chagrijnig omdat ze niks 'mogen'.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Berichtdoor José » 01 mar 2012 14:52

Precies, ik ben jaarlijks tijdens vakanties groot geworden in Frankrijk en Spanje.
Heb nog een paar jaar in Spanje vakantiewerk gedaan. En ja, dan leer je wel dat er meer onder de zon is dan de brave Hollandse keuken. Een frans georiënteerde kookfanaat als vader zorgt dan voor de rest van mijn verwende smaakontwikkeling. De man had het zeer goed gedaan als chef kok.
Oesters, foie gras, Bretonse vissoep, poule de Bresse, ganzeneieren, zwezerik, kreeft, hersenen etc. "Ik lust van het hele varken zeg maar".

Wat overigens niet zegt dat dat dagelijkse of zelfs maandelijkse kost is hoor. Ook hier moet de broekriem worden aangehaald. Daarom was ik ook heel blij met deze deal met monsieur.
Is weer eens wat anders dan het broodje pindakaas of het beschuitje jam. Heerlijk!

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Berichtdoor José » 01 mar 2012 14:55

@ Rob: ja, dat werkt natuurlijk ook goed, alufolie! Ik ben blij dat het een succes was.

Rob Chaams hoen
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 feb 2010 19:15
Land: nl
M/V: M
Locatie: kruisland nb

Re: Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Berichtdoor Rob Chaams hoen » 01 mar 2012 15:14

hier ook een weipaal met spieren in rust :cool: ....maar niet te! ;) ...denk ik... :-D
ook ik kook (iederedag, en vers) en bak graag! met mijn italiaanse wortels ook niet gek :gulzig:
het maken van de moeilijkste recepten, zonder recept, dat is het mooiste! alles uit de bolle kop...ben van orgine patroon brood en banketbakker en nog een koksopleiding...maar dat is allemaal prul, gewoon gevoel voor eerlijk en heerlijk eten! ;)
ik heb zelfs een Japanse zakenman, die ik bij toeval trof, verrast met eigen gerookte vis ( verschillende, waaronder haai!), gerookte ham, en chaams hoen met pasta... :kwijl:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Dringende vraag: fazant opeten of niet?

Berichtdoor José » 01 mar 2012 15:19

Juist ja... en die recepten zijn waarschijnlijk staatsgeheim? Oh, dat zou ik ook nog zo graag eens willen: een goede rookoven. Kan je gemakkelijk zelf maken, zegt men. Maar het is er nooit van gekomen tot op heden.

Nou ja, wij weidepalen/lantarenpalen kunnen altijd nog gaan paaldansen voor de slanke lijn, toch? :gutgut:


Terug naar “Kippen (en overig pluimvee) voor consumptie”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten