plukmachine

Geschikte rassen, opfok, slachten, hulpmiddelen etc.
brahma77
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 nov 2016 14:11
Land: Duitsland
M/V: M

Re: plukmachine

Berichtdoor brahma77 » 22 feb 2017 21:05

Hallo allemaal,
Vorig jaar heb ik zelf een plukmachine aangeschaft voor pluminus 400 euro heb je er al 1 en echt een goede machine heb er al ruim 500 kippen in gehad en ben er erg blij mee. Voor die tijd deed ik ook alles met de hand maar werd dat ook zat.

Ik wilde er ook zelf 1 bouwen maar na wat uitzoekwerk kwam ik tot de conclusie dat ik voor een goede zelfbouwmachine meer kwijt zou zijn dan voor een fabrieksmachine, de machine die ik heb is semie professioneel en heeft vrij veel capasiteit kan er ook met gemak ganzen en kalkoenen mee plukken.

Voor belangstellenden wil ik wel een link plaatsen waar ik hem gekocht heb.

http://www.beeketal.de/
Dit is een Duitse site maar leveren voor goed 27 euro ook in nederland.

http://www.beeketal.de/fleischereiausst ... ger/a-118/
Klik je deze link krijg je dezelfde machine te zien die ik ook heb de BRM1800.
Absoluut aan te bevelen.
Zelf heb ik er ook een broeiketel bij gekocht werkt ook super even goed op de temperatuur letten met een temeratuurmetertje.

Hagheweyder
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2016 10:39
Land: nederland
M/V: V

Re: plukmachine

Berichtdoor Hagheweyder » 22 feb 2017 23:48

dank voor je overweging om er 1 af te schaffen in plaats van zelf te "knutselen".
ik vermoed dat het inmiddels ook goedkoper is om er 1 aan te schaffen dan de uren te investeren om er 1 te bouwen....... Misschien loop ik nog eens tegen een tweedehandse aan.
groet

brahma77
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 nov 2016 14:11
Land: Duitsland
M/V: M

Re: plukmachine

Berichtdoor brahma77 » 23 feb 2017 07:27

Voor een paar kippetjes gaat het ook met een dingentje geknuteld voor in de boormachine.
Wij hebben per jaar ongeveer 1000 tot 1500 kippen te slachten gaat niet met een boormachine dingetje :gulzig: :gulzig:


Terug naar “Kippen (en overig pluimvee) voor consumptie”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast