Hollandse Kuifhoender haan, erg tam en mensgericht

ALLEEN advertenties waarin je dieren aanbiedt.
Ze blijven 60 dagen staan.
Joleen
Land: Nederland
M/V: V

Hollandse Kuifhoender haan, erg tam en mensgericht

Berichtdoor Joleen » 04 nov 2017 20:05

Jonge haan van dit voorjaar aangeboden. Een knuffelhaantje. Hollandse Kuifhoender. Ik heb hem een maand geleden van de kinderboerderij in Wormer gekocht. Zijn naam is Pretzel en hij is ontzettend tam en op de mens gericht. Dat wilde ik graag. Maar... het is best een baasje naar andere dieren. In het begin ging het prima met mijn katten (die erg zachtaardig zijn). Maar hij is ze gaan aanvallen. Om niets. En het gevolg is dat mijn katten bang voor hem zijn en nauwelijks meer naar buiten durven.
Naar mensen toe is hij heel lief. Hij is erg gericht op mensen. Liefst zou hij helemaal onder de mensen leven. Zodra hij een stem hoort, komt hij als een idioot aanrennen. Hij wil alleen maar bij je zijn, op je hand of schouder zitten, geknuffeld worden. Dan is hij happy. Hij zou nooit pikken en voor kinderen zou hij geweldig zijn.
Met mijn hennetje Otje gaat het redelijk, maar ook bij haar toont hij af en toe pikgedrag. Ze lopen vaak niet samen. Ik weet dat hij in Wormer de koppen van zijn broertjes kaal plukte omdat hij hoger in rang stond.

Kortom: volgens mij is Pretzel het meest geschikt voor een zorgboerderij, of kinderboerderij. Of vooral een groot gezin met kinderen waar hij veel aandacht krijgt. Het zal met meerdere hennetjes vast goed gaan. Hij vind mensen trouwens belangrijker dan hennetjes. Hij heeft best wat aandacht nodig door die eigenschap. Omdat ik mijn katten rust en plezier buiten gun, herplaats ik hem. Hij mag niet in een hok of ren terecht komen. Tuurlijk heeft hij een nachthok nodig. Als hij een kippenluier had, zou hij het liefst binnen leven. Maar ik snap dat dat moeilijk is... Kan hier ook niet.
Ik zoek een goede plek waar hij veel aandacht krijgt en lekker kan sjouwen en veel bij de mens kan zijn. Hij is nieuwsgierig en altijd bij je als je buiten bent. Wel een gezelligerd.
Als je denkt hem een geschikt huis te kunnen bieden, mail me.
Hij is uitstekend met kinderen en zou nooit pikken. Of hij moet al een moedervlekje voor iets lekkers aan zien. ;-) Hij is natuurlijk grootgebracht in kinderhanden op de kinderboerderij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Dieren AANGEBODEN”