Brahma kriel natuurbroed

ALLEEN advertenties waarin je dieren aanbiedt.
Ze blijven 60 dagen staan.
Deesje
Land: Nederland
M/V: V

Brahma kriel natuurbroed

Berichtdoor Deesje » 07 mei 2018 10:59

omdat we er nog een paar kipjes bij willen en het vorig jaar een enorm succes was gaan we de dames nog wat eitjes laten uit broeden. Ik wil max 4 kipjes erbij maar nu er 3 dames broeds zijn hebben zij besloten dat ze het wel met 9 eitjes willen proberen... vorig jaar had ik 7 eieren waarvan er 6 uitgekomen zijn en er daarvan de eerste nacht eentje het niet overleefd heeft (terwijl het idee was dat we al blij mochten zijn als ong de helft uit zou komen). Omdat ik nu niet heel veel extra kippen wil, maar omdat ik ook niet zo goed ben met gokken (ik win nooit iets, kies altijd de verkeerde rij bij de kassa ;-) ) vroeg mijn vriend me welke eitjes ik dan weg zou halen, dat zouden wellicht dan de eitjes zijn waar hennetjes uit zouden komen :mrnono:
Afbeelding
Afbeelding

Als er iemand hier interesse heeft in brahma kriel natuurbroed (hobby) dan kan ik in ieder geval de eitjes laten liggen (ik weet dus nog niet hoeveel er uit gaan komen). Ik weet wel dat ik zelf een poos op zoek ben geweest naar natuurbroed, dus wellicht kan ik zo iemand helpen.
De kippen hebben hier 1000m2 scharrelruimte en maken daar echt gebruik van, ik zou het dus leuk vinden als ze bij hun nieuwe thuis ook veel scharrelruimte hebben (niet de vereiste minimum aantal vierkante meters), zeker omdat ze hier al heel jong plekjes zoeken en veel door de hele tuin scharrelen.

Afbeelding
Afbeelding

Ze krijgen hier biologische graanmix (geen legkorrel of bewerkt voer), noten, zaden, pitten, kruiden, insecten, groente en fruit. De kippen leven zo natuurlijk mogelijk, ik houd natuurlijk wel alles in de gaten maar de kippenfamilie hier is erg begaan met de opvoeding van de kuikens (de oudste haan is enorm zorgzaam en heeft vorig jaar de laatste 10 dagen met de dames 'gebroed', de jongste haan is een vriendelijke rustige haan die ook erg zorgzaam voor de hennen is.
Afbeelding

Ik woon in gelderland bij Tiel maar reis regelmatig het land door, dus woonplaats/reisafstand hoeft geen probleem te zijn. Mocht je interesse hebben stuur gerust een berichtje

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Dieren AANGEBODEN”